تاریخ انتشار :

ماسایو یاماگوچی» (فاطمه پاسبان)

دختر ژاپنی چگونه مسلمان شد

بعد از اتمام تحصیلات به ایران آمدم و در شهر مذهبی قم در محضر یکی از مراجع تقلید وقت مرحوم آیت ا… العظمی گلپایگانی به دین مقدس اسلام گرویدم و نام فاطمه را برای خود برگزیدم.

 

images

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) خانم «ماسایو یاماگوچی» (فاطمه پاسبان) یکی از فارغ التحصیلان رشته ادبیات فارسی از دانشگاه «مطالعات خارجی توکیو» (بخش زبان فارسی و ایران شناسی) است. او از زمره زنانی است که در سرزمین بیگانه و در مرکز بی اعتقادی اخلاقی و اجتماعی، متوجه ارزش‌ها و معنویت‌های انسانی نهفته در درون خود شده و با پی گیری و تحقیق و تفحص در زمینه ادیان، و دین مبین اسلام را یگانه راه نجات انسان از منجلاب پوچی و نیستی یافته است. وی که در محضر حضرت آیت ا… العظمی گلپایگانی رضوان ا… علیه در قم، شرفیابی خود را به دین اسلام اعلام داشته نام «فاطمه» را برای خویش برگزیده است. آنچه می خوانید، حاصل گفت‌وگویی با ایشان است.

وقتی در دبیرستان مشغول تحصیل بودم، به جغرافیای ممالک خاورمیانه علاقه وافری داشتم و عکس‌هایی که درباره این ممالک میدیدم، این علاقه را در من دو چندان مینمود. در این میان عکس‌هایی از مساجد با آن معماری خاص و کاشی‌کاری‌های برجسته و چشم نواز، بیش‌تر مرا به سوی خود جلب میکرد و آماده‌ام می ساخت تا در جهت رفع حس کنجکاوی ام در زمینه دین و مذهب، مطالعه و تحقیقاتی را به مرور شروع نمایم. برای من دیدن این بناهای تاریخی، روِیاهایی بود که هیچ‌گاه تصور نمی کردم، روزی به واقعیت بپیوندند.

در اواخر دوران دبیرستان روزی یکی از دبیران راجع به انتخاب رشته با من صحبت نمود که در این میان اشارهای نیز به ادبیات فارسی نمود و با ذکر این مطلب که بیش‌تر دانشجویان در دانشکده زبان و مطالعات خارجی، انگلیسی را انتخاب میکنند، از من درخواست نمود تا در صورت تمایل و علاقه شخصی، زبان فارسی را به عنوان رشته تحصیلی در مقطع دانشگاه انتخاب کرده و بر اساس آن سیر مطالعات خود را شکل دهم. وقتی دوره دبیرستان را به اتمام رسانیدم، پدرم پیشنهاد نمود که سعی کنم در امتحان ورودی یکی از دانشگاه‌های دولتی ژاپن پذیرفته شوم، چون تأمین هزینه دانشگاه‌های خصوصی برای خانواده ما مشکل بود.

من با تلاش فراوان و پشتوانه و علاقه ای که در دوران دبیرستان در وجودم جوشش داشت، در امتحان ورودی دانشگاه مطالعات خارجی توکیو بخش زبان فارسی و ایران شناسی پذیرفته شده و رشته ادبیات فارسی را انتخاب نمودم. هنگامی که مشغول تحصیل بودم تمام سعی و تلاش خود را به کار بردم تا زودتر از موعد مقرر، محاوره زبان فارسی را یاد بگیرم. در سال‌های آخر دانشگاه، یکی از اساتید من با یک فرد ایرانی همکاری فرهنگی داشت و بیش‌تر روزها را با هم می گذراندند و من نیز از طریق استاد با او آشنا شدم و این آشنایی زمینه تبادل فکری و فرهنگی را برایم فراهم ساخت.

ایشان در خلال صحبت‌های خود درباره هدف از زندگی انسان و دین با من صحبت نمودند. در طی ارتباط‌ های پی درپی و مستمر و از طریق مطالعه کتاب‌هایی که درباره دین و بینش اسلامی از طریق ایشان در اختیار من قرار می گرفت، روز به روز به این مباحث علاقه و توجه بیش‌تری پیدا نمودم و تا اتمام دوره دانشگاه توانستم ادیان مختلف را مورد بررسی قرار داده و هدف آن‌ها را بشناسم. بعد از مدت‌ها مطالعه به این نتیجه رسیدم که دین مقدس اسلام بهترین دین و ناجی انسان‌ها می باشد.

من از زمانی که مطالعه رشته زبان فارسی را در دانشگاه شروع کردم، به درس‌هایم علاقه بیش‌تری پیدا می کردم و ایرانیانی که به عنوان استاد مهمان به دانشگاه ما می آمدند، خیلی مرا کمک می کردند تا زبان فارسی را یاد بگیرم. با فراگیری هر چه بیش‌تر زبان فارسی، دوست داشتم آن‌چه را درباره ایران خوانده و یا از اساتید مهمان ایرانی شنیده بودم، از نزدیک مشاهده نمایم. بعد از اتمام تحصیلات به ایران آمدم و در شهر مذهبی قم در محضر یکی از مراجع تقلید وقت مرحوم آیت ا… العظمی گلپایگانی به دین مقدس اسلام گرویدم و نام فاطمه را برای خود برگزیدم.

منبع: پیام زن

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار