تاریخ انتشار :

مدیر مجله فرانسوی «فیلوسُفی»

افزایش فروش کتاب‌های اسلامی در فرانسه

گزارش‌های منتشر شده در فرانسه از روند فزاینده فروش کتاب‌های اسلامی در این کشور خبر می دهند.

 

n00042463-b

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، به نقل از پرس تی وی، گزارش‌ها از رشد و گسترش سریع اسلام نسبت به هر دین مهم دیگر در جهان حکایت دارد.

فَبریش گِرشل، مدیر مجله فرانسوی «فیلوسُفی»، با اشاره به فروش انبوه کتاب های اسلامی در کتاب فروشی‌های این کشور، از اضافه شدن یک ضمیمه ویژه به این فرانسوی که بر کتاب مقدس مسلمانان، قرآن، تمرکز دارد، خبر داد.

گرشل همچنین از روند فزاینده توجه و پرس و جوی فرانسوی‌ها درباره اسلام خبر داده و افزوده است: « آنان نسبت به هر زمان دیگر، از جواب‌هایی که از رسانه های این کشور دریافت می کنند، احساس رضایت کمتری دارند.»

بر اساس گزارش «اتحادیه ملی کتاب‌فروشی‌های فرانسه»، فروش کتاب‌های اسلامی در سه ماه اول سال ۲۰۱۵ میلادی سه برابر بیشتر شده است.

دانشگاه‌ها و آکادمی‌های فرانسه نیز در مراکز آموزش عالی خود از جمله دانشکده معتبر «کالج فرانسه» در پاریس، برنامه‌هایی را با هدف درک بهتر اسلام آغاز کرده‌اند.
ژان رونی، مدرس حقوق در «دانشگاه سوربون» فرانسه نیز می گوید، با توجه به این اوضاع، به دوره آمادگیِ دانشجویان خود برای آزمون‌های حقوق، در کلاس فرهنگ عمومی، جلساتی را درباره ادیان توحیدی اضافه کرده است.

مطالعات اخیر «مرکز پژوهشی پیو» نیز نشان می دهد، انتظار می رود اسلام با توجه به روند سریع رشد و گسترش آن نسبت به ادیان دیگر جهان، تا سال ۲۰۷۰ به عنوان گسترده‌ترین دین در جهان شناخته خواهد شد.

این گزارش می افزاید شهروندان فرانسوی بعد از حملات مرگبار افراط‌گرایان در پاریس، پایتخت این کشور، در ماه ژانویه که هفده کشته برجا گذاشت، به دنبال درکی بهتر از اسلام هستند.

عوامل منتسب به القاعده در این حمله مرگبار مسلحانه که در نشریه طنز چارلی ابدو روی داد، دخالت داشتند.

در همین حال، ستیزه جویان گروه تکفیری تروریستی داعش در سوریه و عراق نیز در گمراهی از حقیقت دین اسلام، به غلط داعیه حراست از اسلام را مطرح کرده‌اند در حالی که به واقع به این دین مقدس خیانت می کنند.

کارشناسان می گویند بیشتر قربانیان حملات تروریستی داعش در سال های اخیر، مسلمانان از جمله زنان و کودکان بوده‌اند.
منبع: جبهه مستضعفین

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار