تاریخ انتشار :

سید جمیل

مؤذن مبلّغ۵۰ ایالت آمریکا را به قصد تبلیغ اسلام گشت

سفر مبلّغ مسلمان آمریکایی که با سر دادن اذان در ۵۰ ایالت آمریکا، مردم را به صلح و شناخت اسلام دعوت کرد؛ به پایان رسید.

 

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، به نقل از پایگاه خبری «Detroit Free Press»، جمیل سید، مسلمان اهل میشیگان آمریکا می‌گوید: این سفر تجربه‌ای شگفت‌انگیز بود.
سفر وی با عنوان «مؤذن، سفر تاریخی به سراسر آمریکا» در تاریخ ۱۴ فروردین‌ماه در مسجد «پلینفیلد» ایالت ایندیانا آغاز شد و به ۵۰ ایالت از هاوایی گرفته تا مسجدی در آلاسکا و نیز دیزنی‌لند در کالیفرنیا رسید.

به گفته سید که ۴۰ ساله است و دو فرزند دارد، هدف اولیه نشان دادن زیبایی و تنوع جوامع اسلامی سراسر آمریکا بود.
وی که سفر معنوی خود را در مسجد شهر «روچستر هیلز» میشیگان به پایان برد، توضیح داد که چگونه با مسلمانان و غیرمسلمانان از نژادها و قومیت‌های مختلف ارتباط پیدا کرده است.
سید افزود: از بخشندگی و مهمان‌نوازی و عشق مردمی که آن‌ها را هرگز نمی‌شناختم، شگفت‌زده شدم.

635636884397598231-Jameel-Syed-prayer-01

جمیل سید تصمیم گرفته که تجربیات خود را از این سفر در قالب کتابی نوشته و نیز فیلم‌های مستند کوتاهی از این سفر را منتشر کند.
اقدام وی علاوه بر تلاش برای پر کردن فاصله‌ها میان ادیان بر ارزش‌هایی چون برابری نژادی و جنسیتی، عدالت و صلح نیز تأکید داشت.
جمیل در مسجد «روچستر هیلز» با اشاره به برگزاری نمایشگاه کاریکاتورهای موهن در تگزاس و تیراندازی در محل این نمایشگاه گفت: کاریکاتوریست‌های اسلام‌ستیز مروج نفرت هستند و همینطور کسانیکه به آن‌ها حمله می‌کنند.
وی افزود: این حملات با روح اسلام در تناقض است؛ وظیفه ما دعوت به صلح است.

8587703739819262476276509000

جمیل سید همچنین در مورد سفر خود گفت: سخت‌ترین کار پیدا کردن اوقات شرعی در ایالت‌های مختلف بود. کار آسانی نبود، اما … خدا همیشه به موقع به کمک می‌آید.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار