تاریخ انتشار :

Pr. Kevin Barrett

پروفسور کوین بریت ، استاد دانشگاه امریکا که مسلمان شد

پروفسور کوین بریت (آمریکا) (استاد سابق مطالعات اسلامی و عربی دانشگاه ویسکانسین، مولفِ آثار متعدد، پژوهشگر مسائل مربوط به حملات ۱۱ سپتامبر، کارشناس ارشد مسائل سیاسی و یکی از موسسین انجمن اتحادیه مسلمان-مسیحی-یهودی، بارها شبکه های Fox, CNN, PBS با وی مصاحبه نموده اند. مقالات وی بصورت روزانه در وب سایت پرس تی منتشر می شود.)

پروفسور کوین بریت

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، کوین بریت در سال ۱۹۵۹ در شهر مدیسن به دنیا امد. در دهه ۹۰پس از دریافت مدرک کارشناسی ادبیات انگلیسی و ادبیات فرانسه از دانشگاه سانفرانسیسکو با یک مراکشی مسلمان ازدواج  می کند در سال ۱۹۹۲ مذهب خود را از یونیتارین به اسلام  تغییر می دهد. در سال ۱۹۹۵ به دانشگاه ویسکانسین-مدیسن برگشته و وزارت خارجه آمریکا به مدت یکسال در سال ۱۹۹۹بورسیه تحصیل فولیرایت در مراکش را به وی می دهد.

پروفسور کوین بریت

در سال ۲۰۰۴ وی در حالی دکتری زبانهای خارجی و ادربیات با گرایش فلکلور را از دانشگاه ویسکانسین – مدیسن  گرفت که تز دکتری خود را در زمینه قدیسین مراکشی ارائه داده بود. بریت انگلیی،‌ فرانسه،‌عربی، تمدن آمریکایی،‌علوم انسانی، ‌ادبیات آفریقایی، ‌فولکلور و اسلام را در کالج‌ها و دانشگاههای منطقه سانفرانسیسکوبای، ‌پاریس و مدیسن تدریس کرده است.

این استاد دانشگاه آمریکایی که به دین اسلام گرویده است‌، عضو گروه تحقیق بر روی ۱۱سپتامبر(spine ) و نیز عضو موسس اتحاد مسلمان، یهود،‌مسیحی((mujcaمی باشد که پس از قضایای ۱۱سپتامبر در ۳۰ اکتبر ۲۰۰۴ با هدف بهبود بخشیدن به گفتگوی ادیان همزیستی و درک تاسیس شد.

در آوریل۲۰۰۵ زمانی که وی در کنفرانسی با حضو ۴۵۰ تن در مدیسن مرکز ایالت ویرکانسین دکتر دیوید گریفیت را معرفی کرد مورد توجه ملی قرار گرفت‌. این گفتگو در تلویزیون C-Span نشان داده شده است.

پروفسور کوین بریت

در پاییز سال ۲۰۰۶ پروفسور بریت مقدمه « اسلام،‌ دین و فرهنگ» را تدریس می‌کرد در حین جلسه مقطع کارشناسی وی مطرح کرد که از ۱۶ هفته می‌خواهد یک یا دو هفته را به حملات ۱۱سپتامبر و جنگ ضد تروریسم اختصاص دهد‌. این موضوع زمانی بسیار خبرساز شد که همه متوجه شدند‌ بریت می‌خواهد به تئوری درونی بپردازد یک بررسی داخلی دانشگاه نشان داد اگر چه اقای بریت یکسری دیدگاههای مختلف را بررسی کرده لیکن هرگز به مطرح کردن  نظر شخصی خود در کلاس درس نپرداخت. وی از معروفترین شخصیت‌های ضدلابی صهیونیست در آمریکا بوده و فعالیت وی با سخنرانی ها و برگزاری همایشها ی دانشگاهی نقش عمیقی در افشای ریشه های لابی صهیونیست در ایالات متحده آمریکا داشته است.

پروفسور کوین بریت

 پروفسور کوین بریت، بارها در شبکه های خبری فاکس نیوز، سی.ان.ان و پی.بی. اس و دیگر کانال های ماهواره ای حضور یافته است و الهام بخش داستان های جالب در نیویورک تایمز، the Christian Science Monitor، the Chicago Tribune و دیگر روزنامه ها بوده است. وی در کالج ها و دانشگاه هایی در سان فرانسیسکو، پاریس و ویسکانسین تدریس کرده است، جایی که وی برای انتخابات کنگره در سال ۲۰۰۸ کاندید شد. وی اخیرا به عنوان مدیر غیر انتفاعی، نویسنده و گوینده ی رادیو کار می کند.

 

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار