تاریخ انتشار :

اسلام تنها راه نجات بشریت

تازه مسلمانان از اسلام می‌گویند

در طول زندگی هدایای زیادی را دریافت کرده‌ام اما باارزشترین آنها، اسلام بوده است.

« فَمَنْ یُرِدِ اللَّهُ أَنْ یَهْدِیَهُ یَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلَامِ ۖ وَمَنْ یُرِدْ أَنْ یُضِلَّهُ یَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَیِّقًا حَرَجًا کَأَنَّمَا یَصَّعَّدُ فِی السَّمَاءِ ۚ کَذَٰلِکَ یَجْعَلُ اللَّهُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ »(الانعام:۱۲۵)

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،  در این نوشتار، برگزیده‌ی سخنان کسانی که قبلاً به عنوان کشیش یا استاد دانشگاه یا رهبران گروه‌‌‌های ضد اسلام یا مشهورترین خوانندگان و یا مجری برنامه‌‌‌های صدا و سیما در قاره‌ی اروپا، آمریکا و آفریقا، پس از آنکه الله متعال بر آنان منت نهاده و هدایت و اسلام را تقدیم آنان نمود، آورده شده است.

خانم اولینیکوفا

از شهر لینگراد روسیه درباره «اسلام» می‌‌گوید: اسلام تنها راه نجات بشریت است و شفادهنده‌ی تمام بیماریهای بشریت معاصر است.

 باربارا براوون

نویسنده و محقق آمریکایی در دهه‌ی نود مجذوب اسلام شد و پس از گذشت سی و هفت سال از زندگی‌اش به آن گروید. باربارا می‌‌گوید: تنها دین اسلام واقعی و بدون تحریف باقی مانده است و تنها راه چاره‌ا‌ی است که بشر سرگردان امروزی به ناچار باید روزی آنرا بپذیرد.

دایانا بیتی

که در یک خانواده مسیحی در امریکا در ایالت کلرادو به دنیا آمده است بعد از مسلمان شدنش می‌‌گوید: «برای کسی که اسلام را با دل و جان حس نکند، بسیار سخت است که توضیح داد چگونه اسلام می‌‌تواند تغییری کلی در انسان ایجاد کند و زندگی‌اش را بهتر و برتر کند. اسلام به طور کلی من را تغییر داده است. اکنون هیچ مشکلی در مورد هدف از زندگی در این جهان ندارم و به آرامش کامل رسیده‌ام در حالیکه پیش از این همواره در ضطراب و نگرانی بودم. در پناه اسلام بود که مفهوم احترام به را یاد گرفتم. با گرویدن به اسلام انسان احساس می‌کند که پس از سالها دوری و غربت به خانه‌ی خود باز گشته است. »

کریستیان پارکر

مجری و خوانده‌ی آلمانی می‌‌گوید: در طول زندگی هدایای زیادی را دریافت کرده‌ام اما باارزشترین آنها، اسلام بوده است.

گری میلیر

استاد ریاضیات در دانشگاه نفت و معادن ملک فهد در عربستان سعودی و اهل کانادا است که قبلاً کشیش بوده و اما به علت تحقیقاتی که درباره‌ی قرآن انجام داد به دین اسلام گروید. او مسلمانان را مخاطب قرار داده و می‌‌گوید: « ای مسلمانان اگر به فضل و برتری آن چیزی که نزد شماست پی می‌‌بردید خدا را سپاس می‌‌گفتید که شما را از اجدادی مسلمان به دنیا آورده و در آغوش مسلمانان پرورش داده است و با این دین بزرگ شما را تربیت نموده است . به درستی که مفاهیم الوهیت نبوت، وحی، رستاخیز و روز حساب نزد شما با آنچه که نزد سایر مردم است، از زمین تا آسمان تفاوت دارد. به درستی وضوحی که در عقیده‌ی شماست در هیچ عقیده‌ی دیگری یافت نمی‌‌شود. و این وضوح، مرا به خود جلب نموده است. »

پرفسور آرتور آلیسون

رئیس بخش مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه لندن بعد از اسلام آوردنش نام خود را به عبدالله آلیسون تغییر داده است. او اعلام نمود که اسلام دین فطرت و تنها دین حقیقی خداوند است. پرفسور نومسلمان در ادامه گفت: من سالها درباره‌ی عقاید و مذاهب مختلف تحقیق نموده‌ام و اسلام نیز یکی از موضوعات مورد تحقیق من بوده است، در خلال این تحقیقات اسلام را نزدیکترین دین به فطرت و عقل انسانی دانستم. موارد علمی که چهارده قرن پیش توسط قرآن و یا پیامبر -صلی الله علیه وسلم- بیان شده است و با مسائل علمی امروز منطبق می‌‌باشند من را شیفته‌ی این دین نمود.

ویلیام فرنسیس

مدیر دریم پارک آمریکایی متولد ۱۹۴۶ در ایالت نیوجرسی آمریکا می‌‌باشد. هنگامی که بعد از تشرف به اسلام از وی سؤال شد که آیا کسی را در آمریکا به اسلام دعوت نموده‌ا‌ی ؟ جواب داد: «در مورد اسلام با دوستانم صحبت کرده‌ام اما کسی را به اسلام دعوت نکرده‌ام. زیرا می‌‌خواهم با کردار خود به آنان نشان دهم که اسلام چیست. بهترین روش برای دعوت مردم به اسلام این است که ما خود از لحاظ عملی به اسلام ایمان داشته باشیم تا رفتار و کردار ما، فطرت‌‌‌های پاک را بیدار کند. و فطرت پاک نیز همان گونه که پیامبر فرموده است بر اسلام و تسلیم شدن به خدا استوار است.»

روژه گارودی

محقق و سیاستمدار فرانسوی که به مدت ۳۰ سال یکی از رهبران حزب کمونیست در فرانسه بود در اوایل دهه ۴۰ با دین اسلام آشنا شد و به مرور به مطالعه در مورد آن پرداخت و به تدریج از خط کمونیست فاصله گرفت و سرانجام در دهه ۷۰ به دین اسلام گروید و داری تألیفات بسیاری است از جمله «گفتگوی تمدن‌‌‌ها، وعده‌‌‌های اسلام، جایگزین و …»می‌‌گوید: تنها در پیروی از اسلام که جهان کنونی می‌‌تواند راهی برای بیرون آمدن از بحران بیابد. کلید اصلاح جهان در دست اسلام است. این دین بزرگ دو ویژگی بسیار مهم دارد: تسلیم و انقیاد و داشتن روح جمعی…اسلام است که می‌‌تواند به زندگی مفهوم و به تاریخ معنا بخشد … اسلام هرگز بین علم و ایمان دیواری بنا نکرده است برعکس آن را به عنوان مجموعه‌ا‌ی جدا ناپذیر از هم، به هم پیوند داده است … اسلام انسان را فرا می‌‌خواند که در جستجوی هدف نهایی و سرنوشت خود باشد.

مارمادوک پیکتال

که در سال ۱۸۷۵ میلادی در یک خانواده‌ی مسیحی و متعصب، در یکی از روستاهای انگلستان به دنیا آمده و پدر و پدربزرگش هر دو کشیش بوده و خود او نیز آموزش‌‌‌های مقدماتی مسیحیت را دیده بود در سال ۱۹۱۷ تشرف خود را به اسلام به طور علنی اعلام کرد و نام «محمد» را برای خود انتخاب کرد. او یکی از بهترین ترجمه‌‌‌های قرآن را به زبان انگلیسی تقدیم به بشریت امروز نموده است.

و ترجمه‌ی وی به دلیل اینکه زبان اصلی و مادری‌اش انگلیسی بوده است از لحاظ روانی و تطبیق الفاظ با معانی،از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است درباره‌ی اسلام آوردن خود می‌‌گوید: «هرگز هیچ شادی و نشاطی که آدمی بتواند به‌ دست آورد، به اندازه شادی و نشاطی که از هدایت او به اسلام توسط خداوند صورت بگیرد، زیباتر و لذت‌بخش‌تر نیست. هدایت به اسلام نوری ست که تا افق‌‌‌های بسیار دوردست را روشن می‌‌کند و آدمی با وجود آن تمام حقایق این جهان و جهان آخرت را می‌‌بیند و با کمک آن نیروی جدایی حق از باطل و سعادت از شقاوت به وی عطا می‌‌شود. من به آستان الهی سر سجده، تواضع و سپاسگزاری بر زمین می‌‌گذارم که بر من منت نهاد و این دین را به من عطا نمود، و من را در زیر سایه‌ی درخت برادری اسلام جای داد.»

یوسف استیس

در پایان سخنان آقای یوسف استیس می‌‌آید که هم اکنون در مقام یک دعوتگر اسلامی فعالیت می‌کند نه به عنوان یک کشیش و مبشر مسیحی.

یوسف استیس می‌‌گوید: «بهترین حالت برای جوانان مسلمان داشتن ارتباط نزدیک با اعضای خانواده‌ی خود و افرادی که به خداوند نزدیکترند می‌‌باشد. خواندن نماز جماعت نیز خیلی مهم است. کمک به دیگران برای دستیابی به آگاهی و دانشی صحیح از اسلام نیز یکی از بهترین اموری ست که شایسته است هر کس زندگی خود را وقف آن کند. به برادران و خواهران جوان مسلمان ما بگویید که از والدین خود مراقبت کنند . با همه مهربان باشند و از هر نوع مزاحمتی برای دیگران اجتناب ورزند. از نسل مسلمان بعد از ما بخواهید که ما را از دعای خیر خود بی‌نصیب نکنند و از خداوند متعال بخواهند که ما را به خاطر کوتاهی در امر دعوت به اسلام و تعالیم آن ببخشاید. آگاه باشید که یک روز نسل بعد از ما با نگاهی به گذشته اعمال ما و شما را مورد بررسی قرار می‌‌دهند و خدا می‌‌داند که آنان درباره‌ی ما چگونه قضاوت می‌‌کنند.

نهایتاً به یاد داشته باشید که خانواده و تمام دوستان خود را با پیروی از کتاب خداوند و سنت پیامبر گرامی‌‌اش به سمت خداوند متعال فرا بخوانید و از هم اکنون دعوت به سوی خداوند را شروع کنید. خداوند به همه چیز آگاه است. تمام نیکی‌‌‌ها و راستی‌‌‌ها از خداوند و تمام کاستی‌‌‌ها و اشتباهات از طرف ماست. از خداوند برایم طلب آمرزش و مغفرت نمایید. امیدوارم که خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرماید.»

منابع:

m.islahweb.org

۱- قرآن کریم

۲- اینک خورشید از غرب طلوع می‌کند، نوشته‌ی مظفر حلیم و با همکاری بتی باومن

۳- از آهنگ پاپ تا آهنگ ناب، نوشته‌ی صلاح‌الدین توحیدی

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار