تاریخ انتشار :

شیخ محمدحسین غیب شاه القدری

 مردی که تبعیدگاه انگلیس را به مرکز تبلیغ تشیع تبدیل کرد + تصاویر

وی حدود ۷ قرن قبل، پس از طی نه هزار کیلومتر مسیر آبی از هندوستان به شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی مهاجرت کرده و در این شهر شروع به تبلیغ اسلام و آموزه های شیعی کرده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،شهر کیپ‌تاون(Cape Town) دومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی است.  تیه سیگنال (Signal Hill)  از جمله جاذبه های طبیعی این شهر است. تپه سیگنال در حاشیه اقیانوس اطلس  و در کنار کو ه های تیبل(Table Mountain) و سرشیر (Lion’s Head) واقع شده است.

روی تپه، مقبره ای با چهار گلدسته و یک ضریح و یک محوطه بزرگ قرار دارد. صاحب قبر، شیخ محمدحسین غیب‌شاه  القدری (یا غریب‌شاه) است. غیب شاه (همان‌گونه که از اسمش پیداست) از شیعیان بوده است. وی حدود ۷ قرن قبل، پس از طی نه هزار کیلومتر مسیر آبی از هندوستان به شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی مهاجرت کرده و در این شهر شروع به تبلیغ اسلام و آموزه های شیعی کرده است.

به دنبال گرایش سیاه پوستان این منطقه به تشیع، انگلیسی‌ها که  در آن زمان بر آفریقای جنوبی تسلط داشتند، غیب شاه را برای اینکه طعمه حیوانات وحشی شود به جنگل های کیپ‌تاون تبعید می کنند.

به خواست خدا غیب شاه که دو هزار کیلومتر تبعید شده بود در این منطقه به تبلیغ اسلام پرداخت و پیروان زیادی پیدا کرد. وی شروع به ساخت مدرسه، مسجد و حوزه علمیه کرد.

وی در کیپ تاون درگذشت. مرقد وی زیارتگاه مسلمانان و دوستان اهل بیت(ع) است.


شیخ محمدحسین غیب شاه القدری شیخ محمدحسین غیب شاه القدری شیخ محمدحسین غیب شاه القدری

شیخ محمدحسین غیب شاه القدری

 

شیخ محمدحسین غیب شاه القدری

منابع

Michael. Hutchinson , BO-KAAP: COLOURFUL HEART OF CAPE TOWN.  ۲۰۰۶

www.capemazaarsociety.com

http://www.capetown.travel/blog/entry/ten-historic-grave-sites-in-cape-town

http://www.entekhab.ir/fa/news/79047

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار