تاریخ انتشار :

آنا سخات :

تازه مسلمان هلندی : اسلام بهترین دین حامی زنان است

به اعتقاد بنده دین مبین اسلام بهترین دین حامی زنان است. زنان مسلمان می توانند به خوبی پیشرفت کنند و دست به خودسازی بزنند. زن مسلمان می تواند با تلاش بسیار، یک عنصر فعال و مثمرالثمر در جامعه باشد وی می تواند نقش یک همسر، مادر و حتی خواهر بسیار خوبی را ایفا کند. متأسفانه این ویژگی ها در دیگر ادیان وجود ندارد.

 

1511741662436425222951731251082366133250211

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، “آنا سخات” زن مسیحی مسلمان شده که حدود ده سال پیش به دین مبین اسلام گروید، طی گفتگویی با پایگاه خبری عراقی “نون” به شرح برخی دیدگاه های خود نسبت به دین مبین اسلام پرداخت و آن را بهترین دین حامی زنان معرفی کرد.
به گزارش شیعه آنلاین، “آنا سخات” که یکی هلندی تبار و ساکن کشور انگلیس است، چند روز پیش برای اولین بار برای زیارت عتبات عالیات، به کشور عراق سفر کرد.
وی در ادامه این گفت افزود:‌ هنگام زیارت حرم مقدس امام حسین(ع)، احساس بسیار عجیبی به من دست داد. از اینکه توانستم شهر مقدس کربلا را زیارت کنم، بسیار خوشحالم و از این شهر مقدس همگان را به زیارت حرم مطهر أبوالأحرار، أباعبدالله الحسین(ع) دعوت می‌نمایم. آرزو می کنم باز هم بتوانم به زیارت این مرقد مطهر بیایم. در این چند روز، چیزهای زیادی از در مورد امام حسین(ع) فهمیدم.
خانم “آنا سخات” که با یک شهروند عراقی ازدواج کرده، در ادامه گفت: پیش از این سفر، کتب زیادی در مورد أباعبدالله الحسین(ع) مطالعه کرده بودم از همین رو برای زیارت این مکان مقدس اشتیاق بسیار زیادی داشتم.
زن مسلمان می تواند با تلاش بسیار، یک عنصر فعال و مثمرالثمر در جامعه باشد وی می تواند نقش یک همسر، مادر و حتی خواهر بسیار خوبی را ایفا کند. متأسفانه این ویژگی ها در دیگر ادیان وجود ندارد
وی در ادامه در مورد دیدگاه دین مبین اسلام به زنان و تفاوت آن با دین مسیحیت گفت: به اعتقاد بنده دین مبین اسلام بهترین دین حامی زنان است. زنان مسلمان می توانند به خوبی پیشرفت کنند و دست به خودسازی بزنند. زن مسلمان می تواند با تلاش بسیار، یک عنصر فعال و مثمرالثمر در جامعه باشد وی می تواند نقش یک همسر، مادر و حتی خواهر بسیار خوبی را ایفا کند. متأسفانه این ویژگی ها در دیگر ادیان وجود ندارد.
او همچنین افزود: متأسفانه زنانی که در جامعه غربی و غیراسلامی رشد می کنند، نمی توانند به خوبی فرزندان خود را تربیت کنند. من هم اینگونه بودم. در جامعه ای اسلامی رشد نکردم از همین رو تربیت فرزندانم به روشی اسلامی و بر اساس ارزش های دینی و اسلامی کاری بسیار سخت بود و من با کمک همسرم در این راه تلاش بسیار زیادی کردیم. متأسفانه بسیاری از دختران و زنان غربی که دین مبین اسلام را انتخاب می کنند، از سوی جامعه غربی رانده می شوند و حتی بسیاری از خانواده ها فرزندان خود را نیز اخراج می کنند، از همین رو با مشکلات بسیار زیادی مواجه می شوند. اما من با کمک همسرم توانستم با این مشکلات مقابله کنم و روی پای خودم بایستم.
خانم “سخات” در مورد تلاشش برای تبلیغ دین اسلام در جامعه خود، می گوید:‌ در ابتدا تبلیغ این دین برایم کاری سخت بود به خصوص اینکه همه از من دوری می کردند اما صبر و تلاش بسیار توانستم کم‌کم خودم را به اطرافیانم نزدیک کرده و دوباره با آنان ارتباط برقرار کنم. بحمدالله برخی از آنان هم به دین اسلام گرویدند.
“آنا سخات” درباره مراسم دینی و مذهبی که در کشورهای غربی برگزار می شود، گفت:‌ اینگونه مراسم، بسیار عرفانی است. البته اگر برای آن اصطلاحی درست بکار برده باشم. از نظر من برگزاری مراسم دینی برای امام حسین(ع)، چه جشن باشد و چه عزاداری، کاری بسیار زیبا است اما متأسفانه در حال حاضر تعداد مسلمانان در برخی کشورهای اروپایی مانند هلند بسیار کم است اما در انگلیس زیاد هستند از همین رو حجم مراسمی که در هر کشوری برگزار می شود با دیگر تفاوت دارد. من معتقدم هر کسی که بتواند برای امام حسین(ع) گریه کند، توانسته که ارزش کار این امام را درک کند.
تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور

منبع: تبیان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار