تاریخ انتشار :

رجبی دوانی مطرح کرد

شکست رژیم سعودی در جنگ با یمن / ماجرای تخریب کربلا به دست وهابیون در زمان قاجار

در زمان حکومت فتحعلی شاه قاجار، وهابی های عربستان به عراق حمله کردند و با در دست گرفتن این شهر، عده زیادی از شیعیان و زوار را کشتند و با گستاخی فراوان به حرم مطهر حضرت امام حسین علیه السلام و حضرت عباس علیه السلام حمله کرده و با غارت این حرمین بخش زیادی از آنها را تخریب کردند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، رجبی دوانی با اشاره به اینکه یمن تاریخی بسیار غنی و پربار دارد، گفت: عربستان با حمله به یمن زمینه ضعف خود را فراهم می کند و احتمال شکست رژیم سعودی در جنگ با یمن وجود دارد.

محمدحسین رجبی دوانی در گفت و گو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: این عربستان است که با پول فراوان نفت این جنایت کاران را در جهت منافع آمریکا و برای ضربه زندن به چهره پاک اسلام و پیامبر تربیت و تقویت می کند.

وی افزود: در زمان حکومت فتحعلی شاه قاجار، وهابی های عربستان به عراق حمله کردند و با در دست گرفتن این شهر، عده  زیادی از شیعیان و زوار را کشتند و با گستاخی فراوان به حرم مطهر حضرت امام حسین علیه السلام و حضرت عباس علیه السلام حمله کرده و با غارت این حرمین بخش زیادی از آنها را تخریب کردند.

رجبی دوانی گفت: وهابی ها پس از آن به سمت نجف هجوم بردند که با فتوای علمای بزرگ نجف مردم و علما سلاح در دست گرفتند و به بیرون شهر رفتند و وهابی ها را فراری دادند.

 رجبی دوانی

این مورخ با اشاره به اینکه سینمای ما کمتر به این مباحث تاریخی پرداخته، گفت: ما فیلم های کره ای را می آوریم و در تلویزیون پخش می کنیم با این که هیچ تاریخی ندارند و همه این موارد دروغ است اما تاریخ خود را نادیده می گیریم.

رجبی دوانی گفت: ما شاهان را شاهان کاملا قابل تایید نمی دانیم اما خدمات زیادی انجام دادند، همین فتحعلی شاه لشگری فرستاد و وهابی ها را در جنوب خلیج فارس حمله کرد.

وی ادامه داد: ما باید د رارتباط با دوران صفویه، آل بویه و چنین دورانی فیلم هایی بسازی و به جای نشان دادن این فیلم های بی محتوای کره ای فیلم های تاریخی خودمان را نشان دهیم.

وی در ارتباط با فیلم محمدرسول الله صلی الله علیه و آله وسلم، گفت: آن فیلم از لحاظ هنری و تکنیکی در سطح بالایی کار شده و هر سال از تلویزیون ما نمایش داده می شود.

وی تصریح کرد: اما باید دقت کنیم که چون پشت صحنه این فیلم هالیوود بود و سازندگان آن سنی بودند، تحریف هایی هم داشت.

 رجبی دوانی

رجبی دوانی ابراز داشت: در این فیلم، چهره های خلفای سه گانه را هم نشان نمی دهند و صرفا این نیست که امیرالمومنین علیه السلام را نشان می دهد.

کارشناس سریال مختارنامه خاطرنشان کرد: در این فیلم برخورد حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم با یهودیان را اصلا نشان نمی دهد و اسمی از یهود در این فیلم برده نمی شود چرا که این فیلم در هالیوود ساخته شده است.

وی گفت: در این فیلم همچنین فتح خیبر نشان داده نمی شود، همچنین جنگ خندق هم در این فیلم اصلا وجود ندارد چرا که در این جنگ قهرمان امیرالمومنین علی علیه السلام بودند آن را نمایش ندادند.

 رجبی دوانی

رجبی دوانی بیان کرد: این فیلم در کل امیرالمومنین علی علیه السلام را حذف کرده  است، بنابراین امیدوارم آقای مجیدی آن نقایص و کوتاهی ها را در این زمینه جبران کنند.

رجبی دوانی در ارتباط با یمن، گفت: یمن دارای یک تمدن عظیم و باسابقه حتی غنی تر از تمدن ایران است، اصل عرب هم برخواسته از یمن است و عربهای اصیل از یمن برخواسته اند.

وی عنوان کرد: یمن این افتخار را دارد که اسلامش را از امیرالمومنین علی علیه السلام دارند، اما متاسفانه به دلیل کینه ای که از امام علی علیه السلام وجود داشت، تمام اسناد و نوشته ها در این زمینه را از بین بردند و الان هیچ چیزی در این زمینه بیان نمی شود.

این مورخ خاطرنشان کرد: اگر پای نیروی زمینی عربستان به یمن برسد، نابود می شوند، امیدوارم انشاالله در این حمله هم این رژیم توسط مردم یمن شکست سختی بخورند.

 رجبی دوانی

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار