تاریخ انتشار :

حجاب در ايتاليا

حجاب برای دانشجویان مسلمان، قویترین سلاح است

اراده قوی و پایبندی به اصول دینی دانشجویان مسلمان موجب شده است که دانشجویان دیگر ادیان نیز با اصول دین ما آشنایی پیدا کنند. برای مثال هنگام صرف غذا در سالن غذاخوری دانشگاه، دانشجویان مسیحی به خدمتکاران یادآوری می کنند که مسلمانان گوشت خوک مصرف نمی کنند.

images (3)

 

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، خانم کاشانی” دانشجوی مسلمان ایرانی رشته کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی در دانشگاه universtia degli Trieste ایتالیا است. وی در خصوص برخورد دانشجویان غیر مسلمان با دانشجویان مسلمان مهاجر در ایتالیا گفت: اعتقادات والای دانشجویان مسلمان در ایتالیا موجب شده که هیچ یک از دانشجویان غیر مسلمان نتوانند توهینی به آنان نموده و یا به آنان بی احترامی کنند.   وی خاطرنشان کرد: در دانشگاهی که من تحصیل می کنم تعداد زیادی از دختران و پسران مسلمان در کنار دیگر دانشجویان پیرو ادیان مختلف مانند مسیحیت و یهودیت تحصیل می کنند، اما دانشجویان مسلمان بدون اینکه تحت تاثیر محیط و فضای دانشگاهی و جامعه ایتالیا قرار گیرند خیلی محکم و استوار و پایبند به اصول دین خود، دوره های تحصیلی را با جدیت سپری می کنند.
کاشانی گفت: این دانشجویان مهاجر که دارای ملیت های لبنانی، ترک، فلسطینی و ایرانی اند، در حفظ حجاب و برپایی نماز و انجام فرائض دینی خود خیلی مصمم هستند.
وی خاطرنشان کرد: اراده قوی و پایبندی به اصول دینی دانشجویان مسلمان موجب شده است که دانشجویان دیگر ادیان نیز با اصول دین ما آشنایی پیدا کنند.   برای مثال هنگام صرف غذا در سالن غذاخوری دانشگاه، دانشجویان مسیحی به خدمتکاران یادآوری می کنند که مسلمانان گوشت خوک مصرف نمی کنند. این دانشجوی ایرانی که دوره کارشناسی خود را در دانشگاه Politecnic dimilano شهر میلان گذرانده است، همچنین تصریح کرد: من در طول مدتی که برای تحصیل به ایتالیا سفر کرده ام دوستان و هم خانه هایی باملیت و ادیان مختلف داشته ام. برای مثال زمانی که دوره کارشناسی را در شهر میلان سپری می کردم با دختری فرانسوی به نام “آلن” که برای ادامه تحصیل به ایتالیا آمده بود هم خانه بودم. “آلن” مسیحی بود و ابتدا از اعمال دینی من متعجب می شد ولی پس از مدتی از من خواست تا درباره اعتقادات دینی خود برای او صحبت کنم.

اصول دین اسلام و قوانین ما مسلمانان به نظر “آلن” بسیار زیبا و دلنشین آمد به طوری که وی از من می خواست قرآن را با صدای بلند برای او بخوانم. این دانشجوی مسلمان همچنین افزود: زمانی که با دوستان مسلمانم که از کشورهای ترکیه و لبنان به منظور ادامه تحصیل به ایتالیا سفر کرده بودند، صحبت کردم متوجه شدم که آنان به دلیل داشتن حجاب ترجیح داده اند تحصیلات خود را در کشور ایتالیا ادامه دهند. چرا که ایتالیا با داشتن تعداد کثیری مسلمان بیشتر از دیگر کشورهای اروپایی همچون کانادا یا فرانسه پذیرای دانشجویان مسلمان است.

با این حال مواردی نیز در دانشگاه ها دیده می شود که برخی از اساتید و یا دانشجویان در برخورد با دانشجویان مسلمان رفتارهای متفاوتی داشته و یا آنان را به دلیل داشتن حجاب مورد تمسخر قرار می دهند. در چنین مواردی دانشجویان مسلمان با صبر و شکیبایی و دادن پاسخ های منطقی، سعی می کنند آنان را متوجه رفتار اشتباهشان کنند.    این دانشجوی مسلمان همچنین اظهار داشت: چندی پیش “جولیانو آماتو ” وزیر کشور ایتالیا اعلام کرد که کشورش با پوشش زنان مسلمان هیچ گونه مخالفتی ندارد. “آماتو” حتی گفته است که حضرت مریم(س) نیز حجاب داشته است.

خوشبختانه از زمانی که وزیر کشور ایتالیا این سخنان را اعلام کرده، دانشجویان محجبه خیلی راحت تر و آزادانه تر می توانند در تمامی اماکن عموم ایتالیا حضور داشته باشند. وی در ادامه سخنانش به جمعیت مسلمان ایتالیا اشاره کرده و گفت: آمارها نشان می دهد که در حال حاضر ۲/۱ میلیون مسلمان در ایتالیا زندگی می کنند.    در این بین حدود ۲۰ هزار تن از این جمعیت را تازه مسلمانان ایتالیایی تشکیل می دهند. وی در پایان سخنانش تاکید کرد: حجاب برای دانشجویان مسلمان، قویترین سلاح است، سلاحی که با آن می توانند در برابر تهاجمات ضدفرهنگی بایستند. دانشجویان مسلمان خصوصا در کشوری مانند ایتالیا سعی دارند با پایبندی به قوانین و اصول دین مبین اسلام، به جهان غرب بفهمانند که هیچ مانعی نمی تواند عقیده و مسلک یک جوان مسلمان را تغییر دهد.

منبع:صدف عفاف

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار