تاریخ انتشار :

جوان تازه مسلمان کلمبیایی در مشهد:

از مطالعه درباره عاشورا به انقلاب اسلامی رسیدم

جوان تازه مسلمان کلمبیایی در مشهد گفت: در حین مطالعه پیرامون انقلاب ایران متوجه شدم که مرد بزرگی چون امام خمینی که این انقلاب را بوجود آورده است؛ شعارش این بوده است که این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل کند و این یک نقطه امیدی را دلهای ما ایجاد کرده است تا منتظر ظهور حضرت مهدی(عج) باشیم.

download (1)

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،در ابتدای نشست حجت الاسلام میرجعفری از روحانیون مرتبط با مراکز اسلامی آمریکای جنوبی با تبریک به پدران شهدا گفت: یکی از ثمرات خون فرزندان شما این دانست که مذهب تشیع به ۱۸۰۰۰ کیلومتر دورتر از مرز های ایران، یعنی کشورهای آمریکای لاتین هم رسیده است.

در ادامه جلسه «برایان» و «عباس» دو میهمان تازه مسلمان شده به معرفی خود و نحوه آشنایی شان با اسلام پرداختند.

 

برایان۱۹ ساله از کشور کلمبیا خود را این‌گونه معرفی کرد: من الان دو سال است که با مذهب تشیع آشنا شده ام و هشت ماه است که شهادتین را گفته ام و قبل از مسلمان شدنم، مسیحی بودم ولی از همان زمان بچگی علاقه داشتم که درباره خدا تحقیق کنم.

وی درباره ماجرای اسلام آوردنش گفت: من از وقتی به دین اسلام علاقه مند شدم که قیام عاشورای امام حسین(ع) را مطالعه کردم. وقتی ماجرای کربلا را خواندم متوجه شدم یک مرد به خاطر خدا حاضر شده است خانواده اش کشته بشوند، به خاطر هدفی و علاقه ای که به خدا داشت حاضر شد این کار را انجام بدهد و وقتی فهمیدم یزید یک عده ای را که هیچ گناهی را نداشتند با لب تشنه شهید کرد این باعث شد که علاقه من به آنها بیشتر شود و اعتقاد دارم الان ما هر چیزی که در اسلام داریم به خاطر امام حسین(ع) است به قول امام خمینی(ره)«این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.»

این تازه مسلمان کلمبیایی افزود: سپس شروع به خواندن زندگی‌نامه ائمه کردم تا به انقلاب اسلامی ایران رسیدم. وقتی انقلاب اسلامی را مطالعه کردم متوجه شدم این انقلاب شبیه همان حکومت پیامبر در صدر اسلام است، حکومتی که امام حسین(ع) هم قصد ایجاد کردن آن را داشت اما بعد ازحکومت پیامبر دیگر این حکومت تشکیل نشد تا دیدم این حکومت اسلامی در ایران تشکیل شده است و این برای من خیلی جذاب و جالب بود.

وی افزود: در حین مطالعه پیرامون انقلاب ایران متوجه شدم که مرد بزرگی چون امام خمینی که این انقلاب را بوجود آورده است؛ شعارش این بوده است که این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل کند و این یک نقطه امیدی را دلهای ما ایجاد کرده است تا منتظر ظهور حضرت مهدی(عج) باشیم.

در ادامه این نشست، عباس۱۹ساله از کشور السالوادور به عنوان دومین مهمان به معرفی خود پرداخت و گفت: من از هفت سال پیش با اسلام آشنا شدم و الان به مدت ۶سال است که مسلمان شده ام. کشور ما از نظر فرهنگی اصلا با ایران قابل مقایسه نیست. مشکل کشور ما این است که تحت فشار و نظارت شدید آمریکای شمالی قرار دارد و معادن فلز ما را غارت می‌کند و امیدوارم که بتوانیم این وضع را عوض کنیم و از شما می خواهم برای ما دعا کنید نه تنها برای ما بلکه برای تمام آمریکای لاتین دعا کنید.

وی با اشاره به اینکه رشد اسلام در السالوادر خیلی ضعیف است، خاطرنشان است: تازه ۳ سال است که یک مرکز اسلامی شیعی در آن تاسیس شده است که من از طریق آن با اسلام آشنا شده ام. همچنین تبلیغ دین و اجرای احکام خدا خیلی سخت است. من در این دو ماهی که وارد ایران شده ام جو خیلی عجیبی را در این کشور مشاهده کردم و آن هم اجرای عملی دین اسلام بود. در اینجا به اسلام تا جایی که امکان دارد، عمل می‌شود.

این تازه مسلمان السالوادری گفت: همین حرم رفتن که برای شما یک نعمت است برای مسلمان های آمریکای لاتین یک رویا است. من الان که اینجا هستم احساس می کنم در خواب هستم چون برای من خیلی جالب است.

وی در ادامه دلیل اسلام آوردنش را این‌گونه نقل می‌کند: من وقتی زندگینامه پیامبر(ص) را مطالعه کردم خیلی برایم جالب بود که پیامبر اسلام همان طور که با دشمنان اسلام مبارزه می کرد؛ به وظایف دینی اش هم عمل می کرد.(در کشور هایی آمریکای لاتین رهبرانی مثل چه‌گورا وجود داشته است که برای ارزش ها می جنگیدند بدون اینکه هیچ دینی داشته باشند. مسلمانان آنجا هم وقتی این رهبران آزادی خواه را با امامان ما مقایسه می کنند خیلی برایشان عجیب است که چه طور یک نفر می تواند هم برای خدا بجنگد و هم برای خدا مهربان باشد)

او خاطر نشان کرد: دومین دلیلی که من را به دین اسلام جذب کرد نحوه رفتار و تعامل مسلمان ها بایکدیگر بود من قبلا در یک مدرسه مسیحی تحصیل می کردم ولی وقتی وارد مرکز اسلامی شدم یک تفاوت اساسی را در آنجا مشاهده کردم که همه کسانی که در آنجا بودند بدون اینکه مرا بشناسند من را می پذیرفتند و با لبخند با من رفتار می کردند و به من کمک می کردند. این نحوه رفتار مسلمان ها با من باعث شد که جذب دین اسلام بشوم و کتاب های اسلامی را بخوانم.

در ادامه برایان جوان ۱۹ساله کلمبیایی درباره شیوه برخورد اطرافیان بعد از اسلام آوردنش گفت: واقعا خیلی سخت بود پدر و مادر من مسیحی هستند و وقتی متوجه شدند من وارد مرکز اسلامی شده ام ، تمام فامیل های پدر و مادرم من را مسخره کردند و دست انداختند و به من گفتند که این چه دینی است که تو انتخاب کرده ای! اما وقتی که دیدند نور اسلام در قلب من است؛ متوجه شدند که من تصمیمم را گرفته ام و نمی توانند کاری انجام بدهند.

وی افزود: بعد از این من وارد مرکز اسلامی شدم و شروع به مطالعات بیشتر برای پاسخ گویی به شبهات آنها کردم و تصمیم هم این است که بیشتر مطالعه و تحقیق انجام بدهم تا بتوانم هر شبهه ای که در مورد اسلام وجود دارد مثل اینکه می گویند اسلام دین تروریست ها است(همانطور که پدر و مادرم می گفتند) را پاسخ بدهم.

برایان خاطر نشان کرد: من اعتقاد دارم اسلام انسان را آزاد می‌کند و برای مغزها آزادی می آورد و بزرگترین مشکلی که ما الان داریم این است که دشمنان اسلام( آمریکا و صهیونیست ها) می خواهند مغزها و مدل زندگی را در دستان خودشان بگیرند تا نگذارند ما به خدا نزدیک بشویم و به لذت الهی برسیم و از طرف دیگر دشمنان اسلام دوست دارند محصولاتی را که خودشان تولید می کنند را به ما بفروشند و همان طوری که آنها می خواهند ما زندگی کنیم.

عباس، دیگر تازه مسلمان السالوادری گفت: من مشکلی با خانواده و دوستانم نداشتم من به آنها فهماندم که اسلام یک دین برای شناخت خداست و آنها هم فهمیدند. یک مسلمان وقتی می فهمد اسلام یک دین واقعی برای شناخت خداست دیگر این مشکلات برایش معنی ندارد و قصد دارم کم کم پدر و مادرم را با دین اسلام آشنا کنم تا آنها هم مسلمان بشوند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تاثیر نامه مقام معظم رهبری بر روی جوانان آمریکایی گفت: به نظرم اگر شخصیت ایشان نبود اسلام واقعی به آمریکای لاتین نمی رسید. ایشان شخصیتی است که علی‌رغم سنگ اندازی های دشمنان همیشه مقاومت کرده و برای اسلام مبارزه می کند و علی رغم تمام مشکلاتی که دشمنان اسلام برایشان و جمهوری اسلامی ایجاد کرده است خداوند به ایشان و مردم ایران یک برکتی داده است که آنها توانسته اند راه واقعی اسلام را ادامه بدهند و ان شاالله به هدف واقعی جمهوری اسلامی برسند.

این جوان ۱۹ساله اهل السالوادور افزود: مردم آمریکا فکر می کنند سیاست همان چیزی است که رسانه و تلویزیون به آن می پردازند و اینکه ایشان ما را به اسلام واقعی دعوت کرد کار خیلی بزرگی بود و به نحوی رسانه های آنجا را دور زد تا سایه ای که رسانه های آنجا بر روی ما دارند برداشته شود و نشان دهند که اسلام دین تروریست نیست بلکه دین صلح و امر به معروف و نهی از منکر است.

برایان کلمبیایی درباره برنامه های آینده خود در جهت ترویج اسلام گفت: به نظرم کسی که وارد کلمبیا می شود باید اخلاق داشته باشد تا بتواند با مردم آنجا تعامل پیدا کند و من هم باید این اخلاق را رعایت کنم تا بتوانم بقیه را جذب کنم و بعد از تکمیل دروسم مردمی را که جذب کرده ام را به اسلام واقعی که همان اسلام شیعی است جذب کنم و تفاوت شیعه و سنی را برای آن ها بیان کنم.

دیگر جوان اهل آمریکای لاتین در همین باره خاطرنشان کرد: همان طور که برادرم گفت اولا می خواهم اخلاق اسلامی را در کشورم رعایت کنم و بعد یک رادیوی اینترنتی راه اندازی کنم و قرائت های قرآن و پیام های ائمه را در آن قرار بدهم و در دانشگاه ها کنفراس برگزار کنم و فیلم های مرتبط با پیامبر و ائمه معصومین را در آنجا پخش کنم.

منبع: فاطر ۲۴

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار