تاریخ انتشار :

سلمان رجینالد توحیدی

آشنایی با یکی از مترجمان تازه مسلمان قرآن به زبان انگلیسی

او سابقاً از پیروان مسیحیت کاتولیک بود که در ۱۹۷۸ به اسلام و مذهب تشیع گروید.

 

Untitled-1
به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، سلمان رجینالد توحیدی،سابقاً از پیروان مسیحیت کاتولیک بود که در ۱۹۷۸ به اسلام و مذهب تشیع گروید. در دانشگاه آزاد (آموزش از راه دور) انگلستان (Open University) در رشته‌های تاریخ و علوم اجتماعی تحصیل کرد و از دانشگاه لنکستر نیز در فلسفه و الهیات موفق به دریافت مدرک شد. سپس به سوریه رفت و در حوزه علمیه زینبیه دمشق و بعداً در حوزه علمیه قم به تحصیل علوم دینی پرداخت. در انگلستان او در مؤسسه منتظر به تحصیل و تدریس اشتغال داشت.

نام و نام خانوادگى: سلمان رجینالد توحیدی
تاریخ تولد: ۱۹۵۴م. در لندن
تاریخ وفات: ۲۰۰۱ در منچستر
مذهب: تشیع (مسیحی الاصل) – تابعیت: انگلیسی
وی با هدف جلب علاقه جوانان به فراگیری معارف دینی، نشستها و کنفرانسهایی را ترتیب می‌داد. در شرح احوال ابوذر غفاری او کتابی را با عنوان متمرد مقدس (The Holy Rebel) تألیف کرد. او مقالاتی را نیز نگاشته و اشعاری را هم سروده است که برخی به طبع رسیده اند. وی آثاری چند را از عربی و فارسی به انگلیسی ترجمه نمود که مهمترین آن برگردان تفسیر تقریب القرآن الی الاذهان اثر آیت الله محمد شیرازی است. او مدتی پس از شروع تفسیر جزء دهم درگذشت.
اثر دیگر شیخ سلمان توحیدی، ترجمه کتاب سلیم بن قیس است که مجموعه‌ای است از شواهد تاریخی و روایات عینی از وقایعی که پس از درگذشت رسول اکرم (صلی الله علیه واله) بر خانواده او گذشت؛ از آن جمله حادثه حمله به خانه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است که در این جریان آن حضرت مضروب شد و کودکی که در شکم داشت به شهادت رسید. در این اثر همچنین آموزه‌هایی از رسول اکرم و امام علی (علیه السلام) آمده است. پس از اتمام ترجمه، وی عازم سفر حج بود و درصدد بود تا در مراجعت به انگلستان به انتشار این کتاب اقدام کند. وی در ماه مارس ۲۰۰۱ به حج مشرف شد.
سرانجام او در روز جمعه، ۱۶ مارس ۲۰۰۱م.، پنج روز پس از بازگشت از خانه خدا در منزل مسکونی‌اش درگذشت. پیکر او در شهر منچستر به خاک سپرده شد.

برخی آثار و تألیفات:
۱٫ فقه و اصول آن(ترجمه اثر شهید آیت‌الله مطهری)
۲٫ جهاد: جنگ مقدس اسلام و پایه‌های مشروعیت آن در قرآن (ترجمه انگلیسی اثر شهید مطهری)
۳٫ متمرد مقدس(درباره ابوذر غفاری، به انگلیسی)

منبع: موسسه فرهنگی ترجمان وحی

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار