تاریخ انتشار :

فریده ریگی

-مناجات امام حسین(علیه السلام) شاهراه من به دین اسلام بود

یک تازه مسلمان از کشور کره جنوبی، ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی، گفت: بعد از شناخت دین اسلام و مذهب شیعه، نوای روح‌بخش دعای عرفه و مناجات امام حسین (علیه السلام) با خدا، شاهراه من به دین اسلام بود.

 

 

 

 

 

13930615000206_PhotoA

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،فریده ریگی همراه گروهی از مسلمانان کره جنوبی، ضمن توفیق زیارت حرم مطهر رضوی و کسب فیوضات معنوی از ویژه‌برنامه‌هایی که به همت اداره زائران غیر‌ایرانی آستان قدس رضوی، تدارک دیده شده بود بهره‌مند شدند. این بانوی ۲۶ ساله تازه مسلمان شده به تاثیرگذاری دعای عرفه و مناجات امام حسین (علیه السلام) با خدا اشاره کرد و گفت: هنگامی که در فضای روح‌بخش و معنوی دعای عرفه قرار گرفتم، دریافتم یکی از معروف‌ترین و پرمایه‌ترین دعاهایی که از ائمه طاهرین(علیه السلام) نقل شده، دعای عرفه امام حسین(علیه السلام) است و با شنیدن دعای عرفه، ﻣﺤﺒﺖ اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(علیه السلام) در ﻗﻠﺒﻢ ﺷﮑﻞ ﮔﺮﻓﺖ و ﻣﻌﺮﻓﺖ ﭘﯿﺪا ﮐﺮدم و اﯾﻦ ﻣﻌﺮﻓﺖ را از ﻋﺎﺷﻮرا دارم. وی در ارتباط با چگونگی تشرف خود به دین اسلام، اظهار داشت: من با دوستان مسلمان زیادی آشنا شدم و به این آگاهی رسیدم که در سایر ادیان، اعتقاد بر این است به موجودی که دیده نمی‌شود نباید اعتقاد پیدا کرد و پس از اسلام آوردن بسیاری از دیدگاه‌هایم تغییر کرد زیرا در گذشته خدا را نمی‌شناختم. ریگی افزود: با آشنایی دین اسلام متوجه شدم در تاریکی زندگی می‌کردم و خصلت درونی‌ام نیازمند وجود پیامبری برای راهنمایی به سوی معنویت بود. این زائر حرم مطهر رضوی بیان داشت: شیعیان روح لطیفی دارند و امامان آمده‌اند که آنها را تزکیه نفس کنند، من بسیاری از معارف اخلاقی مانند محبت، گذشت، علم، ادب، ایثار و به‌طور کلی کلید واژه‌های شیعیان را از عاشورا آموختم.

وی با بیان اینکه در ایران تمام ابزار برای رسیدن به خدا و انسان شدن فراهم است، عنوان داشت: با تحقیقات زیاد و سفرهایی که به ایران داشتم دریافتم، حفظ حرمت زن در ایران با غرب از زمین تا آسمان تفاوت دارد و من تمام دگرگونی‌های فکری و قلبی خود را یک توفیق الهی می‌دانم و هرگز از اسلام دست برنمی‌دارم. این بانوی تازه مسلمان ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ آﮔﺎهی و ﺧﺪاﺷﻨﺎﺳﯽ ﻓﻄﺮت، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﻗﺒﻼ در زﻧﺪﮔﯽ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﭼﯿﺰی ﻣﯽ‌ﮔﺸﺘﻢ، اﻣﺎ وﻗﺘﯽ ﻣﺴﻠﻤﺎن ﺷﺪم ﯾﮏ اﺣﺴﺎس در وﺟﻮدم ﺷﮑﻞ ﮔﺮﻓﺖ ﮐﻪ زﻧﺪﮔﯽ‌ام را ﺗﻐﯿﯿﺮ داد و اﺣﮑﺎم اﺳﻼﻣﯽ را ﺷﻨﺎﺧﺘﻢ در واﻗﻊ ﻧﺪای ﻓﻄﺮت ﻣﺮا ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﺴﯿﺮ سوق داد و اﺣﺴﺎس ﻣﯽ‌ﮐﺮدم دوﺑﺎره ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺷﺪه‌ام، زﯾﺮا راه را اﺷﺘﺒﺎه آﻣﺪه ﺑﻮدم و ﻧﯿﺎز به یک نقشه راهنمای زندگی داشتم. وی که یکی از کارمندان شرکت سامسونگ در کره جنوبی است، اضافه کرد: خواندن نماز اول وقت و به حرم و زیارت رفتن در زندگی انسان اثرات مفید فراوانی دارد که تنها با انجام این اعمال انسان آثار آنها را در‌می‌یابد.

ریگی همچنین، به خاطرات یادگیری نخستین نمازی که خوانده بود اشاره کرد و یادآور شد: با خواندن نماز و چادر به‌سر کردن بال پرواز درآوردم و این حالت قابل وصف نیست. وی خاطرنشان کرد: جذابیت‌های حرم مطهر رضوی بسیار فراوان است و مشاهده و آگاهی از جنبه‌های مختلف و فعالیت‌هایی که در زمینه‌های گوناگون صورت گرفته است بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است. این زائر حرم ثامن‌الحجج(علیه السلام)، با اشاره به تهاجم فرهنگی، جلوه‌های هنری و جذابیت‌هایی که امروزه در عالم رسانه وجود دارد گفت: برای مبارزه با تبلیغات سویی که از سوی دشمنان اسلام مشاهده می‌شود ما باید جلوه‌های نابی را برگزینیم تا بتوانیم افکار باطل و بیهوده آنان را خنثی کنیم. وی اقدامات و برنامه‌هایی که به همت آستان قدس رضوی برای زائران غیر ایرانی حرم ثامن‌الحجج(علیه السلام) تدارک دیده شده را بسیار ارزشمند و در خور توجه ارزیابی کرد و از برگزاری ویژه‌برنامه‌های اختصاص یافته به این گروه از زائران تقدیر و تشکر کردند

منبع: فارس

انجمن شهید ادواردو آنیلی مفتخر است تنها پیج شیعی در فضای مجازی را به زبان کره ای دایر و اداره می نماید.

https://www.instagram.com/tgo.korean/

با گروه کره ای انجمن از طریق این پیج اینستاگرام ما ارتباط برقرار کنید

اشتراک گذاری :


  1. s گفت:

    سلام هزار رحمت بر شما از خیلی از مطالبتون دیدن کردم.باتشکر از زحمات شما عزیزان.

آخرین اخبار