تاریخ انتشار :

فعال فرهنگی ساکن هامبورگ آلمان

گرایش دو مبلغ مسیحی به اسلام پس از مطالعه سوره مریم

یک ایرانی ساکن هامبورگ به بیان ماجرای برخوردش با دو مبلغ مسیحی در آلمان پرداخت و گفت: آمده بودند مرا به آئین مسیحیت دعوت کنند اما خود، با مطالعه سوره مریم، به اسلام گرایش پیدا کردند

 

 

farhangnews_112857-318342-1422981766

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،احمد حسینی، فعال فرهنگی ساکن هامبورگ آلمان که ۵ سال است در این کشور اقامت دارد، از تجربه خود در برخورد با افرادی می‌گوید که اسلام را با فیلتر رسانه های غربی شناخته‌اند:

نخستین ماه‌هایی بود که مقیم آلمان شده بودم، دو خانم جوان بیست و اندی ساله سویسی و آمریکایی برای تبلیغ مسیحیت به منزل ما مراجعه کردند که به زعم خودشان من و همسرم را به مسیحیت دعوت کنند، اتفاقا کاملا هم به فارسی و عربی مسلط بودند و توضیحات مفصلی از آیین خودشان به ما ارائه کردند.

صبر کردم تا تمام حرف‌هایشان تمام شود، وقتی که توضیحات مد نظرشان تمام شد، برایشان گفتم که از دین خود ویژگی منفی ندیده‌ام که به دنبال تغییر آیین خودم باشم و بعد پرسیدم که آیا تا به حال قرآن را خوانده‌اند؟

پاسخشان منفی بود و در پاسخ به این سوال که قران را چقدر می شناسید تبلیغاتی که در خصوص حقوق بشر و حقوق زن علیه اسلام می شود را مطرح کردند، این که دین اسلام برای زن جایگاهی قائل نیست و خشن است.

متن سوره مریم را که به زبان انگلیسی روی تلفن همراهم داشتم به ایشان دادم تا مطالعه کنند، مقابل چشم های من، بهت زده و با دقت آیات را خواندند و چندین بار پرسیدند که آیا این قران شماست؟ گفتم بله و البته این ترجمه کتاب ماست و آیات به زبان عربی روانتر و فصیح تر است.

مشخص بود که تجربه ای از قرآن نداشتند، با خواندن همان چند آیه در خودشان فرو رفتند. از آنها پرسیدم آیا مشابه چنین عباراتی در کتاب مقدسی که برایش تبلیغ می کند وجود دارد؟ گفتند درباره اسلام تحقیق خواهند کرد و از ما خداحافظی کردند.

بعد از چند ماه، دوباره به منزل ما مراجعه کردند و از من کتاب تفسیر قران را خواستند که متاسفانه نداشتم، اما کتاب قرآن و ترجمه انگلیسی را در اختیارشان قرار دادم و آن ها را به مرکز اسلامی آلمان معرفی کردم تا تحقیقاتشان درباره دین اسلام را کامل کنند. برای خودم جالب بود که مبلغ آیین مسیحیت، با این که به زبان هیچ آگاهی از دین اسلام ندارد و به عربی و فارسی هم مسلط است به دنبال جذب افراد مسلمانی است که مقیم آلمان شده‌اند.

مشابه این تجربه نیز بار دیگری تکرار شد، دو مرد جوان مسیحی و اهل صربستان در محل کارم بودند که هیچ تجربه ای از اسلام نداشتند و هیچ برخوردی با مسلمانان نداشتند، تا شنیدند مسلمان هستم،‌ گفتند شما آدم های خشنی هستید؛ چرا که از اسلام،‌ اسلام طالبانی را از طریق رسانه شناخته بودند.

اول که برایشان زبانی توضیح دادم که چنین چیزی نیست و آنچه از اسلام دیده‌اند متفاوت است، شاید حرف هایم را شنیدند اما قطعا پر از تردید بودند. گذر زمان و نشست و برخاست با من و سایر افراد مسلمان، دیدگاهشان را راجع به اسلام تغییر داد.

تجربه چندین ساله من به من ثابت کرده است که تنها راهی که می توان دیدگاه ​مردم ​جوامع غربی راجع به اسلام را تغییر داد، برخورد مستقیم است، این تعامل نیازی نیست حضوری و رو در رو باشد، بلکه ارتباط گیری مسلمانان با غیر مسلمانان در شبکه های مجازی نیز بسیار مثمر خواهد بود.

منبع: نسیم-فرهنگ نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار