تاریخ انتشار :

خاطره ای از زنان اسیر رژیم صدام حسین در ۸ سال جنگ تحمیلی

لوسینا و قضیه چادر

خنده ما بیشتر از بابت بدجنسی عراقی ها بود، او حتماً می دانسته پارچه ی چادری یا عبایی چیست اما به لوسینا پارچه ی ضخیم مشکی برزنتی داده بود

Iranian-women-captive-in-iraq-prison-300x229

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،در شهریور ۱۳۶۱ دومین دیدارمان با هیات صلیب سرخ انجام شد. لوسینا ( نماینده صلیب سرخ) که همچنان بی قرار باز کردن چمدانش بود گفت:« دیدن شما در این لباس ها بای من رنج آور است، تا آنجا که توانستم لباس های مختلف در سایز و رنگ های مختلف آورده ام …» چمدان پر بود از انواع لباس های خواب، کاپشن، شلوار جین و با کیفیت بسیار عالی و رنگ و مدل های امروزی. از اوبه خاطر آن همه اشتیاق و قدردانی کردیم، اما گفتیم: « اگر چه این لباس ها قشنگ است، اما اینجا به درد ما نمی خورد» گفت: « ما یک هفته در بغداد هستیم و هر لباسی که شما بخواهید برایتان تهیه می کنم اگر برایتان پارچه بیاورم می توانید در خیاط خانه ی اینجا از همین لباس هایی که پوشیده اید برای خودتان بدوزید؟»

خوشحال شدیم و گفتیم:« این پیشنهاد خوبی است اما اگر قرار است پارچه تهیه کنید، برایمان چادر هم بیاورید»، نوع و مقدار پارچه ی چادری برایش قابل فهم نبود، برای اینکه بهتر متوجه شود نشانی عبای زنان عرب را دادیم و صبح روز بعد اول وقت لوسینا همراه چهار قواره پارچه وارد اتاق ما شد از اینکه مارا خوشحال کرده بود احساس خوبی داشت ،حل مسئله پارچه ی چادری را به عراقی ها سپردند قرار شد تا ملاقات بعدی مسئله لباس و چادر حل شده باشد

دوروز بعد لوسینا با چهره ای شاد و خندان همراه با چمدانی بزرگتر از چمدان قبلی آمد و گفت:« با کمک یک زن عراقی برایتان چادر مشکی خریدم اما نمی دانم چطور می توانید از این پارچه استفاده کنید!!! ».

پارچه مشکی را که دیدیم کلی خندیدیم و لوسینا که از خنده ما خیلی خوشحال شده بود پرسید: « این همان چیزی است که شما می خواستید؟» خنده ما بیشتر از بابت بدجنسی عراقی ها بود، او حتماً می دانسته پارچه ی چادری یا عبایی چیست اما به لوسینا پارچه ی ضخیم مشکی برزنتی داده بود خانم لوسینا با تعجب گفت: « چطور در هوای پنجاه درجه ی شهر الانبار این پارچه ی سنگین و ضخیم را می خواهید روی سرتان بیندازید و از آن استفاده کنید؟ من درست خریده ام؟ این همان چیزی است که شما می خواستید، قابل استفاده است؟» اگر چه هیچ شباهتی به پارچه چادری نداشت گفتیم:« بله، دقیقاً همان است».

منبع باحجاب

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار