تاریخ انتشار :

شبکه «آی تی وی» در ژوهانسبورگ

شبکه تلویزیونی در آفریقای جنوبی که به وسیله مسلمانان اداره می‌شود

شبکه «آی تی وی» یکی از شبکه‌های تلویزیونی قدرتمند آفریقای جنوبی است که توسط مسلمانان اداره می‌شود.

13901210000352_PhotoA (1)

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی به همراه نماینده صدا و سیما در آفریقای جنوبی از شبکه «آی تی وی» در ژوهانسبورگ بازدید و با رییس آن دیدار کرد.

در این نشست نماینده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تعدادی از فیلم و سریال‌های کشورمان را برای پخش از این شبکه اهدا کرد.

رایزن فرهنگی نیز با تشریح ویژگی‌های حضرت امام (ره) و نیز شرح دیدگاه‌های آن حضرت، ضمن ذکر موقعیت ویژه مسلمانان در آفریقای جنوبی بر لزوم اتحاد میان مسلمانان که از جمله وصیت‌های امام (ره) و توصیه‌های مقام معظم رهبری است، تأکید کرد.

ملکی ضمن تبیین فرمان امام مبنی بر بزرگداشت روز قدس به عنوان سمبل مبارزه با رژیم صهیونیستی و آپارتاید، خواستار ایفای نقش این شبکه در انعکاس خبری و تشویق مسلمانان جهت شرکت در مراسم‌های خاص این رویداد بزرگ در آفریقای جنوبی شد.

«عمر فرهاد» رییس شبکه نیز با استقبال از این مهم اعلام داشت، هرگونه فعالیت در حوزه مسلمانان به ویژه روز قدس حتماً به طور ویژه‌ انعکاس پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه با تشریح وضعیت شبکه «آی تی وی» از ابتدا تا کنون اعلام کرد،  این شبکه، به شبکه «دی اس تی وی» متصل خواهد شد و پیش‌بینی کرد حداقل هشت تا ده میلون نفر مشترک و بیننده خواهد داشت که این خود  فرصت مناسبی در فضاسازی برای مردم آفریقای جنوبی و قاره آفریقا خواهد بود.

در ادامه از استودیوهای این شبکه بازدید به عمل آمد و «عمر فرهاد» ضمن ارائه گزارش آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این شبکه اعلام داشت: به لطف خدا این شبکه فرصتی برای مسلمانان در آفریقای جنوبی خواهد بود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار