تاریخ انتشار :

طی ده سال اخیر؛

تعداد مسلمانان انگلیس دو برابر شد

تحقیق شورای مسلمانان بریتانیا اولین آمار رسمی و جامع از مسلمانان این کشورمحسوب می شود که به کمک ۵۰۰ بنیاد و انستیتوی تحت نظر آن صورت می گیرد.

 

IMG11534375

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،جمعیت مسلمانان انگلیس و ولز بیش از جامعه دیگری درانگلیس رشد داشته است به طوری که مسلمانان در این کشور کمترین میزان سالمند و بیشترین تعداد کودکان و نوجوانان را در اختیار دارند.
به گزارش روزنامه گاردین، براساس جدیدترین آمارهای منتشر شده در انگلیس که توسط شورای مسلمانان انگلیس انجام گرفته ثابت شده است که از هر سه مسلمان انگلیسی، یکی زیر ۱۵ سال سن دارد اما این آمار برای غیرمسلمانان یکی از هر ۵ نفر است. تعداد سالمندان مسلمان نیز به نسبت دیگر اقوام و مذاهب بسیار کم است به طوری که تنها ۴ درصد از مسلمانان انگلیسی بالای ۶۵ سال سن دارند؛ در حالی که متوسط ملی این افراد در کشور ۱۶ درصد است.

این آمارها نشان می دهند که در ده سال گذشته تعداد مسلمانان انگلیس و ولز تقریباً دو برابر شده است. در سال ۲۰۱۱ تعداد ۲/۷۱ میلیون مسلمان در کشور زندگی می کردند که این رقم در سال ۲۰۰۱ تنها ۱/۵۵ میلیون نفر بوده است. هم اکنون ۷۷ هزار مسلمان در اسکاتلند و ۳۸۰۰ نفر نیز درایرلند شمالی زندگی می کنند.
با این حال آمارهای شورای مسلمانان انگلیس نشان می دهد که مسلمانان هنوز در این کشور در اقلیت به سر می برند و تعداد آنان یکی از بیست نفر انگلیسی است. هم اکنون نیمی از مسلمانان انگلیس در خود این کشور به دنیا آمده اند و ۷۳ درصد از آنها هم خود را یک انگلیسی اصیل می دانند. دو سوم مسلمانان انگلیس از آسیا آمده اند و ۸ درصد آنها نیز سفید پوست اند.
تحقیق شورای مسلمانان انگلیس اولین آمار رسمی و جامع از مسلمانان این کشورمحسوب می شود که به کمک ۵۰۰ بنیاد و انستیتوی تحت نظر آن صورت می گیرد.

منبع: جام نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار