تاریخ انتشار :

به گوش جهانیان برسانید؛ داعش، اسلام نیست

«موسی محمد بلو» شیعه نیجریه‌ای از نقش حساس نیروهای انقلابی در ایران می‌گوید

فعالان فرهنگی ایرانی مسئولیت سنگینی به عهده دارند تا به گوش جهانیان این مسئله را که” داعش، اسلام نیست” برسانند. رسالت شما در کشور ایران این است که با فعالیت‌های فرهنگی در جهان این موضوع را روشن کنید.

 

 

افکار امام خمینی (ره)راهنمای شیعیان نیجریه
به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،درگذشته مردم کشورهایی مثل آمریکا و آفریقا درباره اسلام پرس‌وجو می کرند و به دنبال اطلاعاتی از دین اسلام بودند. معمولاً این افراد پس از مواجه مسلمانان و به‌خصوص روش و سبک زندگی آن‌ها و بررسی اصول و فروع دین عزیز اسلام، مسلمان می‌شدند. این جریان تا همین ۲۰ سال پیش رو به افزایش بود و مسلمانان نیجریه هرروز بیشتر می‌شدند.

خیلی از مسلمان هم به‌واسطه آشنایی با فعالیت‌ها و تفکرات انقلاب اسلامی و هم به‌واسطه آشنایی با فعالیت‌ها و تفکرات انقلاب اسلامی ایران شیعه می‌شدند، مثل اجداد من مسلمان بودند ولی شیعه نبودند. من شیعه نبودم تا اینکه به‌واسطه گروه «سید زکزکی» با شیعیان نیجریه رفت آمد کردم و در فعالیت‌های گسترده و مفیدشان شرکت می‌کردم. در آن دوره، از طریق تشکیلات سید زکزکی با مجله‌ای که توسط حکومت ایران به نام رساله امام چاپ‌شده بود، آشنا شدم و هرماه آن را دنبال می‌کردم . به‌خصوص صفحه مربوط به وهابیت که مجموعه سخنرانی‌ها و کتاب‌های آیت‌الله سبحانی برداشت و نوشته‌شده بود. این مجله تغییر زیادی در فکر اندیشه من ایجاد کرد. در آن زمان من اهل تسنن بودم و اگر شیخ زکزکی نبود، خیلی چیزها را نمی‌فهمیدم. کم‌کم متوجه شدم که ایشان افکار امام خمینی را دنبال می‌کنند. بعد از مطالعه این مجله و شرکت در گروه شیخ زکزکی و بحث‌های مختلف متوجه شدم که افکار وهابیت و سنی‌ها غلط است. به این خاطر شیعه را بودن هیچ مشکلی قبول کردم.

می‌گویند دین اسلام، دین خشونت است!!
خیلی‌ها در غرب آفریقا این‌گونه بودند. تأکید کنم در نیجریه حدود ۱۰ سال پیش مردم با دیدن رفتار مسلمان و معامله با آن‌ها متوجه می‌شدند که اسلام دین انصاف و نیکی است و پس از مدتی می‌فهمیدند که رفتارهای شایسته مسلمان به خاطر تعلیمات زیبای پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) اسلام است. بنابراین گرایش به اسلام پیدا می‌کردند. در حال حاضر دشمنان ما برنامه‌های زیادی برای خدشه‌دار کردن چهره اسلام و پیامبر و تشییع انجام می‌دهند و سعی می‌کنند اسلام را دین خشونت، کشتار و حمله معرفی کنند. در صورتی‌که پیامبر از همان ابتدای اسلام هیچ جنگی را شروع نکردند و تمام جنگ‌های صدر اسلام را مشاهده کنید، می‌بینید که مسلمان در موضع دفاع بودند.

شیعیان نیجریه

ولی بعد واقعه ۱۱ سپتامبر، آمریکا و اسرائیل، مسلمان را مسئول این اتفاق اعلام کردند و تلاش و تبلیغات بسیار گسترده‌ای انجام دادند تا ترس زیادی از مسلمان در جهان ایجادکنند. خوشبختانه به‌مرور دستشان رو به شد و حیله‌شان کارگر نشد و حتی مسیحیان می‌گفتند که این واقعه کار مسلمان نبوده است. اما متأسفانه در حال در حال حاضر گروه تروریستی داعش، خودشان را مسلمان معرفی می‌کنند و باعث ایجاد رعب و وحشت در میان مردم جهان نسبت به اسلام شده‌اند. خیلی از مسیحیان که اطلاعات زیادی درباره اسلام ندارند تصور می‌کنند که داعش و بوکوحرام زیر مجموعه اسلام هستند و از ما می پرسند که آیا این ها مسلمان هستند؟ این ها در تمام پرچم هایشان عبارت “لا اله الا الله، محمد رسول الله” را دارند ما تمام تلاشمان را می کنیم و جواب آنها می گوییم که این فقط خواسته دشمنان اسلام است که تصویر اسلام را در جهان خراب کنند.

زنگ خطر، جریان اسلام هراسی در جهان
فعالان فرهنگی ایرانی مسئولیت سنگینی به عهده دارند تا به گوش جهانیان این مسئله را که” داعش، اسلام نیست” برسانند. رسالت شما در کشور ایران این است که با فعالیت‌های فرهنگی در جهان این موضوع را روشن کنید. خدا می‌داند اگر من در گروه سید زکزکی نبودم و با مجله رساله امام آشنا نمی شدم، الان چه وضعیتی داشتم. در ایران برنامه های فرهنگی بسیار خوبی انجام می شود؛ اما ما به این برنامه ها در تمام کشور های دنیا نیاز داریم، تولیدات فرهنگی به زبان هایی که مردم کشورهای دنیا بتوانند آن‌ها را ببینند و به راحتی در دسترشان قرار بگیرد، خیلی کم وجود دارد. درست است که مبلّغان به آفریقا می‌آیند و اسلام را تبلیغ می کنند اما ایجاد تفکر ناب انقلابی و پیروی از خط “امام خمینی(ره) و امام خامنه ای” به عنوان ولی فقیه جهان اسلام کار بسیار بیشتری را می طلبد. متاسفانه اسلام حقیقی با تبلیغات فراوان آمریکا و اسرائیل وجود این گروه تروریستی به شدت مورد هجمه قرار گرفته است و مردم در برابر آن موضع می گیرند.

با وضعیت موجود، فعالان فرهنگی اسلام ناب به خصوص ایرانی ها که دسترسی خوبی به منابع اصلی اسلام دارند، باید فراتر از شهر و کشور خود در سطح جهان برای اسلام کار کنند و غفلت و کم کاری موجود در برابر جریان اسلام هراسی در جهان، بسیار خطرناک است.

برگرفته از: پیش شماره دوم نشریه «جریان امروز»

منبع: قاصد نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار