تاریخ انتشار :

محمدحسن قدیری ابیانه،

نامه رهبری راهگشاست؛ “ادواردو آنیلی” با مطالعه قرآن مسلمان شد و تا شهادت پیش رفت

قدیری ابیانه با اشاره به ماجرای مسلمان شدن فرزند میلیاردر ایتالیایی گفت: مطالعه این نامه می‌تواند موجب کنجکاوی در مخاطبین و ایجاد انگیزه در شناخت اسلام از طریق قرآن شود

31081683

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در حقیقت تلاشی برای نجات جوانان غربی از تبلیغات سهمگین رسانه‌های صهیونیستی در این کشورها است برای اینکه آنها مسیر درست را برای پی بردن به حقایق اسلام بشنوند که همان مطابق با قرآن است و احادیث زندگی پیامبر اسلام و از این طریق با شناخت از مکتب نورانی اسلام راه را از بیراهه تشخیص بدهند.
وی به نامه رهبری اشاره کرد و افزود: این نامه در شرایطی ارسال شد که جوانان غربی به بطالت لیبرالیسم پی برده‌اند و از وضعیت موجود ناراضی هستند اما راه نجات از این وضعیت را نمی‌شناسند و غربی‌ها برای ممانعت از شناخت اسلام که راه نجات بشریت از وضعیت موجود است تلاش می‌کنند با اسلام‌هراسی و تحریف اسلام، افراد را از نزدیک شدن به قرآن برای مطالعه در مورد اسلام باز بدارد و با این توهین‌ها و تبلیغات سهمگین بدون اینکه فرصت مطالعه در مورد اسلام را داشته باشند قضاوت غلط را در مورد اسلام در ذهن آنها شکل بدهند.
قدیری ابیانه ادامه داد: این نامه را با نامه حضرت امام(ره) به گورباچوف می‌توان مقایسه کرد با این تفاوت که پیام به گورباچوف محملی بود برای آگاهی‌بخشی به جهانیان و دعوت به مطالعه در مورد اسلام ولی این بار این آگاهی و دعوت به مطالعه اسلام در قالب پیام رهبر به جوانان اروپا و آمریکای شمالی بیان شده و در حقیقت می‌توان گفت در هر دو پیام همه مردم مخاطب واقعی بودند.
این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: در حال حاضر وظیفه همه ما رساندن این پیام به گوش مردم جهان و به ویژه جوانان است و در کنار آن فراهم آوردن امکان دسترسی به قرآن، تا به راحتی بتوانند به مطالعه بپردازند. این رساندن پیام به جوانان وظیفه همه دستگاه‌ها ذیربط حکومتی و نیز تک تک مردم است چرا که معرفی اسلام به ویژه در شرایط کنونی یک وظیفه همگانی است. مشارکت در این اطلاع‌رسانی را هر کسی می‌تواند به نوعی بر عهده بگیرد و اینترنت و سایر امکانات امکان انجام آن و مشارکت در اطلاع‌رسانی را برای همگان فراهم آوردند.

2222
قدیری ابیانه افزود: طبیعتاً جوانان از نیروی حقیقت‌جویی بالاتری برخوردارند و درصد بالاتری از جمعیت را هم تشکیل می‌دهند و در حقیقت همانطور که گفتم درست است که مخاطب اصلی جوانان هستند ولی می‌تواند توجه سایر اقشار را هم جلب کند. این پیام در شرایطی مطرح می‌شود که غربی‌ها تلاش دارند هم از دسترسی مردم به قرآن جلوگیری کنند و هم انگیزه مطالعه در مورد قرآن را از افراد بگیرند.
وی ادامه داد: گرفتن انگیزه در شرایطی ممکن است که مخاطبین با تبلیغات سوء به قضاوت غلط و منفی در مورد اسلام رسیده باشند و این کار را هم با تبلیغات منفی و هم با ایجاد گروه‌هایی مثل داعش و ترغیب آنها به انجام جنایات و تهیه تصاویری از این جنایات و انتشار آن و معرفی آن به عنوان سمبلی از اسلام ممکن می‌شود.
قدیری ابیانه اظهار داشت: در حقیقت پیام مقام معظم رهبری تلاشی است برای نجات مردم غرب به ویژه جوانان از گرداب سهمگین تبلیغات دروغین و گمراه‌کننده غربی. از ویژگی‌های مهم قرآن این است که اگر کسی صادقانه در پی شناخت قرآن و اسلام به مطالعه آن بپردازد هر کس مطابق با قدرت فهم خویش می‌تواند خوشه‌هایی از آن بچیند و به حقانیت اسلام که راه نجات غرب است پی ببرد.
این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: غربی‌ها با تداوم توهین و تبلیغ علیه اسلام و نیز سوء‌استفاده از اقدامات چریکی علیه گردانندگان نشریه شارل ابدو سعی کردند موج‌آفرینی کرده و اسلام را مورد تهاجم قرار داده و حتی مسلمانان را مورد تعرض قرار دهند. در چنین شرایطی این پیام به جوانان غربی کمک می‌کند تا مسیر درست شناخت و قضاوت در مورد اسلام را دریابند.
وی ادامه داد: صدور این پیام به شرایط کلی جهان از یک طرف و بحران‌ها و انحطاط لیبرالیسم و جوامع غربی از سوی دیگر بر می‌گردد. البته غربی‌ها نهایت تلاش خود را می‌کنند تا از انعکاس این پیام خودداری کنند در مقابل ما اعم از مسئولین حکومتی مثل وزارت خارجه، صدا و سیما و دیگر امکانات کشور و نیز هر ایرانی در ایران و یا هر مسلمان در هر نقطه جهان باید برای انعکاس این نامه تلاش کنند و آن را به مخاطبین برسانند.
قدیری ابیانه اظهار داشت: حتی پرداخت هزینه‌هایی برای چاپ این نامه در مراحل بعدی در نشریات معتبر جهانی که پرخواننده باشند از اهمیت زیادی برخوردار است. قطعاً بسیاری از این نشریات مثل واشنگتن پست، نیویورگ تایمز، تایم لندن و امثال اینها از انعکاس آن حتی به صورت آگهی و دریافت هزینه انتشار خودداری خواهند کرد و خود خودداری این نشریات و چاپ این پیام‌ها می‌تواند محملی خبرساز برای انتشار گسترده‌تر آن شود.
وی افزود: اساتید، دانشجویان، دانش‌آموزان، معلمان، مراکز مذهبی، هیأت‌ها، خبرنگاران، ورزشکاران، هنرمندان همگی می‌توانند رساندن این پیام به مخاطبین را در دستور کار خویش قرار دهند و البته رساندن پیام نباید محدود به جوانان اروپا و شمال آفریقا باشد و همه جوانان جهان به ویژه جهان غیر اسلام در اقصی نقاط جهان را در برگیرد هرچند اولویت جوانان اروپا و آمریکای شمالی است.
وی همچنین اظهار داشت: مطالعه قرآن می‌تواند موج گرایش به اسلام را و جوامع غیر اسلامی ایجاد کند. ادواردو آنیلی فرزند سوپر میلیاردر ایتالیایی صرفاً با مطالعه قرآن به اسلام گرایش پیدا کرد و تا پای شهادت نیز ایستاد و بسیاری از کسانی که به اسلام می‌گروند در اثر آشنایی با قرآن متحول شده و زندگی‌شان دگرگون گشته است.
قدیری ابیانه افزود: به نظر من مطالعه این نامه می‌تواند موجب کنجکاوی در مخاطبین و ایجاد انگیزه در شناخت اسلام از طریق قرآن و بدون واسطه شود و لذا رسانه‌ها و دولت‌های غربی تلاش خواهند کرد تا به هر نحو ممکن جلوی رسیدن این پیام به مخاطبین را بگیرند کما اینکه قبلاً مثلاً در آلمان مسلمانان تلاش کردند با توزیع ۲۵ میلیون جلد قرآن، یک قرآن در اختیار هر خانواده آلمانی قرار دهند اما دولت آلمان به اداره پست دستور داد تا از رساندن قرآن‌ها به خانواده‌های آلمانی خودداری کند.
وی ادامه داد: به طور مثال ذکر نکته‌ای را لازم می‌دانم معمولاً جوامع غربی که از نظر تاریخی مسیحی هستند. دیدگاه اسلام در مورد حضرت مسیح (ع) و مریم مقدس (سلام الله علیها) را نمی‌دانند و وقتی از وجود سوره مریم در قرآن مطلع می‌گردند متعجب می‌شوند و این در حالی است که قرآن معجزات بیشتری نسبت به انجیل برای آن دو حضرت قائل است. از سویی دیگر آنها نمی‌دانند به صهیونیست‌ها و اصولاً یهودیان هیچ اعتقادی به آن دو بزرگوار ندارند و معجزه‌ای برای آنان قائل نیستند و حتی مسیح را فرزند گناهی نابخشودنی معرفی می‌کنند. شناساندن این دو واقعیت برای افکار عمومی غرب صهیونیست‌ها را که بر رسانه‌های غربی سیطره یافته‌اند را دچار مشکلات عدیده‌ای می‌نماید.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار