تاریخ انتشار :

دانشگاه ایالتی میشیگان

تلاش دانشجویان آمریکایی برای معرفی چهره واقعی اسلام

تعدادی از دانشجویان “دانشگاه ایالتی میشیگان” با ارائه کتابچه‌ راهنمایی با عنوان ” ۱۰۰ پرسش و پاسخ پیرامون مسلمانان آمریکایی” سعی کردند تا چهره واقعی اسلام را معرفی کنند.

 

n00037877-b

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،تعدادی از دانشجویان رشته روزنامه‌نگاری “دانشگاه ایالتی میشیگان” با افزایش موج اسلام‌ستیزی در غرب، موضوع فعالیت کلاسی خود را معرفی اسلام و روش زندگی مسلمانان انتخاب کردند.

این دانشجویان تأکید کردند تعداد زیادی از مردم آمریکا درک درستی از مفاهیم اسلامی ندارند و همین امر باعث گسترش هراس آنان از اسلام شده است.

این پژوهش که با عنوان ” ۱۰۰ پرسش و پاسخ پیرامون مسلمانان آمریکایی” انجام شده است؛ فرهنگ، سنت‌ها، زبان، ریشه‌های قومیتی و حتی سیاسی مسلمانان آمریکایی را معرفی کرده است.

یکی از دانشجویان شرکت‌کننده در این پروژه گفت؛ تمام مسلمانانی که وی با آنان مصاحبه کرده است، تروریسم را محکوم و تأکید کردند که اسلام دین خشونت نیست و افراط گرایان با تفاسیر نادرست از برخی آیات قرآنی چهره اسلام را خدشه‌دار می ‌کنند.

جو گریم (Joe Grimm) نویسنده و ویراستار آمریکایی ضمن تأکید بر این‌که دین اسلام به دلیل رفتار تروریست‌های منتسب به این دین مورد کج فهمی واقع شده است گفت این کتابچه به زبانی ساده و برای مردم عادی که می‌خواهند اصول ابتدایی اسلام را بشناسند نوشته شده است.

گفتنی است طبق نتایج یک مرکز نظر‌سنجی در آمریکا، مسلمانان بیش از همه گروه‌های مذهبی در معرض نگرش و احساسات منفی قرار دارند.

منبع: جبهه جهانی مستضعفین

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار