تاریخ انتشار :

رابین هاجسون

مسلمانان عامل رکود صنعت الکل انگلیس

رابین هاجسون، یکی از اعضای حزب محافظه کار و از پیشقدمان صنعت الکل انگلیس بوده است. او در جلسه مجلس اعیان مسلمانان را محکوم به ایجاد مشکل در صنعت الکل در سطح اروپا و کشورهای غربی کرد، اما این ادعا از طرف جامعه بین المللی پذیرفته نشد.

 

 

 

R-150x150

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،رابین هاجسون، یکی از اعضای حزب محافظه کار و از پیشقدمان صنعت الکل انگلیس بوده است. او در جلسه مجلس اعیان مسلمانان را محکوم به ایجاد مشکل در صنعت الکل در سطح اروپا و کشورهای غربی کرد، اما این ادعا از طرف جامعه بین المللی پذیرفته نشد.

 

رابین هاجسون، که به مدت ۱۲ سال رئیس کارخانه الکل سازی مارستون در بارتون آپون ترنت بوده است، گفت: عوامل اقتصادی-اجتماعی زیادی در کاهش تعداد میخانه ها موثر بوده اند که یکی از آنها افزایش جمعیت مسلمانان است.”
وی در دفاع از حقوق میخانه ها در انگلیس اذعان داشت: “در نواحی مانند ناتینگهام، لچستر، منچستر، لیدز و بیرمنگام، افزایش جمعیت مسلمانانی که الکل نمی نوشند باعث بسته شدن تعداد زیادی از میخانه ها شده است.”
نظرات او به سرعت از طرف فعالان حقوق مسلمانان مورد نقد قرار گرفت. فیاض موقال، مدیر امور مذهبی و سازمان ضد افراطگرایی همچنین افزود: “درست نیست درحالی که بازار الکل و مصرف آن در طول زمان تغییر یافته، مسلمانان را در این زمینه مقصر بدانیم. نکته دیگر این است که تعدادی از میخانه ها مدیریت خوبی نداشته اند و موفق نبوده اند در نتیجه بسته شده اند.”
نسیمه بیگم، عضو شورای مسلمانان انگلیس نیز همین نظر را دارد. وی گفته است: ” از آقای هاجسون تعجب می کنم که چطور به این راحتی مسلمانان را عامل و مقصر عدم موفقیت تجارت خود می داند. اگر این طور است پس مسلمانان باید تجارت گوشت خوک را هم به خطر بیاندازند. برای افرادی که در مقامات بالا هستند خیلی آسان است که تقصیر کارهای اشتباه خود را به گردن مسلمانان بیاندازند. این فقط باعث می شود درک مردم و اعتماد آنها نسبت به این مقامات و احزابی که در آن فعال هستند کاهش یابد.”

 

مترجم : هدی سلیمی
منبع: نیکو

اشتراک گذاری :


  1. بهارلو گفت:

    دمش گرم چه مثال خوبی زده ،،گوشت خوک

آخرین اخبار