تاریخ انتشار :

در حاشيه جشنواره پیامبر اعظم(ص)

پرستویی: به پیامبر(ص) کم‌لطفی کردیم

پرویز پرستویی اعتقاد دارد آیا ما نسبت به پیامبر اعظم(ص) کم‌لطفی نکرده‌ایم؟ منظور از ما، مای مسلمان است. مایی که ادعای خاص درباره این انسان بزرگوار داریم. به نظر من کم‌لطفی کرده‌ایم.

به گزاررهیافتگان به نقل از ابنا ـ «پرویز پرستویی» بازیگر مطرح سینمای ایران گفت: حساسیت جشنواره پیامبر اعظم(ص)  به اندازه حساسیت جشنواره فجر نیست. جشنواره فجر یک جشنواره عمومی است. اما جشنواره پیامبر اعظم(ص)  خاص است. باید در این جشنواره موضوعات خاصی مطرح شود. آدم‌ها و فیلم‌سازان خاص باید در این جشنواره شرکت کنند. به طور کلی به نظرم با این طرح باید برخورد ویژه‌ای شود. حضور نام پیامبر(ص)  اعتبار خاص دارد.

بازیگر فیلم‌ها و سریال‌های به یادماندنی تاریخ سینمای ایران افزود: پیامبر اعظم(ص) چه احتیاجی به برگزاری جشنواره دارد؟ آیا این نیاز به ما نمی‌گوید که ما نسبت به پیامبر اعظم(ص) کم لطفی کرده‌ایم. منظور از ما، مای مسلمانی است. مایی که ادعای خاص درباره این انسان بزرگوار داریم. به نظر من کم لطفی است. اگر هم احتیاج است که به پیامبر(ص)  بپردازیم پس چرا این‌قدر دیر! من نمی‌خواهم جشنواره را زیر سوال ببرم. اما این مسایل وجود دارد. یکی از این دو عاملی که من گفتم بیشتر نیست: یا تا قبل از این به جشنواره نیاز نداشتیم و چرا الان نیاز داریم. یا از اول نیاز داشتیم و چرا امروز به یاد آن افتادیم. در هر صورت این جشنواره شروع شده است. تجربه اول است. پس باید حالا حالاها یاد بگیریم. از جشنواره فیلم فجر چند دوره می‌گذرد و هنوز می‌بینیم که ایراداتی بر آن وارد است. هنوز کامل نشده است. پس این جشنواره باید حالا حالاها تجربه‌آموزی کند. توصیه من این است که عجله در کار نداشته باشیم. ایده‌ها و طرح‌های جدید را بپذیرند و آن‌ها ‌را اگر لازم بود و مناسب بود اجرا کنند.

شایان ذکر است؛ نخستین دوره جشنواره بین المللی فرهنگی ـ هنری اهل بیت(ع) با عنوان «جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص)» به همت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و همکاری نهادهای فرهنگی و هنری برگزار می شود. این جشنواره در سه رشته فیلم کوتاه (در سه شاخه انیمیشن، داستانی و مستند)، فیلمنامه و تألیف و ترجمه کتاب به زبان انگلیسی (در دو شاخه سیره پیامبر و پاسخ به شبهات) برگزار خواهد گردید و جوایز ارزنده و بی نظیری به نفرات برتر تعلق خواهد گرفت.

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با مدیران جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) به سایت جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) مراجعه فرمایید: www.islamicartz.com/festival

و یا از راه‏های زیر اقدام نمایید:

تلفن: ۳۲۱۳۱۲۵۰ ـ ۰۲۵ (ساعت تماس از ۹ صبح تا ۱۹، غیر از روزهای تعطیل)

فاکس: ۳۲۱۳۱۲۵۰ ـ ۰۲۵

شماره ارسال پیامک: ۳۰۰۰۶۹۵۴

ایمیل:prophet.prize@gmail.com

……………..

اشتراک گذاری :


  1. PL گفت:

    مگه یه فیلم مذهبی بازی کنند تا یکم یاد دین بیفتند آخه بازیگر جماعت که درد دین نداره!

آخرین اخبار