تاریخ انتشار :

شیعیان غنا

اوبواسی شهری است که کل جمعیت آن دین خود را به شیعه تغییر داده اند

اوبواسی شهری است که کل جمعیت آن دین خود را به شیعه تغییر داده اند. مرکز اسلامی برای پیروان جوان اهل بیت، سازمان امام حسین(علیه السلام) و سازمان الکوثر همگی در پایتخت این کشور، اکرا و نیز در دیگر شهرهای غنا واقع شده اند.

 

9692167250241163205186911301331721756150117

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،جمعیت شیعیان در غنا حدود یک میلیون نفر است و در مناطق وسیعی پراکنده اند. شیعیان غنا در شهرهایی مانند اکرا –پایتخت این کشور– تامالی، کووماسی و همچنین در اووفاسی ساکن هستند. اوبواسی شهری است که کل جمعیت آن دین خود را به شیعه تغییر داده اند. مرکز اسلامی برای پیروان جوان اهل بیت، سازمان امام حسین(علیه السلام) و سازمان الکوثر همگی در پایتخت این کشور، اکرا و نیز در دیگر شهرهای غنا واقع شده اند.

در شهر اوبواسی، مسجد امام سجاد(علیه السلام) و در اکرا مسجد اهل بیت(علیه السلام)، مسجد رسول الله و مسجد امام جعفر صادق(علیه السلام) قرار دارند. فعالیت شیعیان در غنا گسترده است و شامل آموزش کلاس های اسلامی جوانان می شود که اکثریت دانش آموزان کشورشان را ترک می کنند و به دیگر مناطق می روند تا تحصیلات خود را تا مقاطع بالاتر ادامه دهند. این مناطق شامل ایران و سوریه است. مراکز اسلامی، اعیاد مذهبی و مراسم وفات امامان و پبامبر اسلام را جشن می گیرند و گرامی می دارند و در دیگر جشن های اسلامی نیز شرکت می کنند. شیعیان روزنامه ها و مجله های زیادی مانند مجله الکوثر دارند که به زبان انگلیسی در اکرا منتشر می شود. یک کتابخانه بزرگ در اکرا نیز وجود دارد که کتاب های زیادی راجع به اهل بیت پیامبر اسلام دارد.

فعالیت هایی که شیعیان در آن شرکت می کنند موجب گسترش مکتب شیعه در سراسر کشور غنا می شود و به افراد مختلف پیام اسلام شیعه را می رساند و به همین علت بسیاری از مسلمانان دین خود را به تشیع تغییر دادند و حتی بسیاری از غیر مسلمانان به اسلام روی آوردند.

منبع: اسلام روز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار