تاریخ انتشار :

تروند علی لينستاد

دانشمند شیعه نروژی که قربانی توطئه صهیونیست‏ها شد

تروند جوان که به کشورهای مختلف سفر کرده بود، به دلیل دارا بودن روحیه دفاع از مظلومان، در ابتدا مانند اکثر جوانان دهه ۶۰ میلادی به اندیشه ‏های مارکسیستی گرایش یافت و سپس تحت تأثیر تبلیغات صهیونیست‏ها درباره هولوکاست، در مزارع اشتراکی اسرائیل اقامت ورزید اما پس از آشنایی با تفکرات صهیونیست‏های ساکن در آن مزارع، آنجا را ترک کرد.

تروند علی لینستاد

تروند علی لینستاد

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،در حالی که «دکتر تروند علی لینستاد» از شیعیان بومی نروژ به پاس یک عمر خدمات انسان‏دوستانه موفق به کسب نشان ملی از سوی پادشاه این کشور شده بود، این مدال به سه دلیل از وی پس گرفته شد: “مخالفت با اسرائیل غاصب”، “مخالفت با همجنسگرایی” و “حمایت از جمهوری اسلامی ایران”.
این مدال به پاس یک عمر خدمات انسان‏دوستانه ی دکتر لینستاد از سوی «هارالد پنجم» پادشاه این کشور به وی اعطاء گردید؛ اما مراسم اهداء این مدال بر اثر فشار لابی های صهیونیستی، یک روز بعد از اعلام اعطای آن لغو شد.
شایان ذکر است پس گرفتن این نشان ملی از این شیعه نروژی، شادی دو گروه را در پی داشت: “صهیونیست‏ها” و “ضد انقلاب مقیم اروپا”؛ زیرا لینستاد بارها اعلام کرده است که تحت تأثیر امام خمینی(ره) از مسیحیت به اسلام گرویده است.
دکتر علی در طول بیش از ۴۰ سال خدمت، کارنامه پرافتخاری از خود بر جای گذاشته است. آنچه در پی می‏‏آید گزارش تصویری بخشی از فعالیت‏های این عضو نروژی مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) ست:
«تروند علی لینستاد ـ Trond Ali Linstad» پزشک، فعال دینی ـ اجتماعی، عضو نروژی مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) و شخصیت برجسته جامعه اسلامی اسلو است.


وی در ۱۱ دسامبر ۱۹۴۲ (۲۰ آذر ۱۳۲۱ ش.) در نروژ به دنیا آمد. اجداد وی همگی اهل نروژ بودند و جد وی «اریک راد» از جنگجویان مشهور منطقه اسکاندیناوی محسوب می‏شود.
تروند جوان که به کشورهای مختلف سفر کرده بود، به دلیل دارا بودن روحیه دفاع از مظلومان، در ابتدا مانند اکثر جوانان دهه ۶۰ میلادی به اندیشه‏های مارکسیستی گرایش یافت و سپس تحت تأثیر تبلیغات صهیونیست‏ها درباره هولوکاست، در مزارع اشتراکی اسرائیل اقامت ورزید اما پس از آشنایی با تفکرات صهیونیست‏های ساکن در آن مزارع، آنجا را ترک کرد.
وی پس از اخذ دکترای پزشکی به اردن و لبنان رفت و داوطلبانه به خدمت در اردوگاه آوارگان فلسطینی پرداخت و اولین تأثیری که وی از اسلام پذیرفت به زمان خدمت وی به عنوان پزشک در اردوگاه‏های لبنان باز می‏گردد. قدم اصلی او برای مسلمان شدن، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و آشنایی با امام خمینی(ره) برداشته شد و سرانجام پس از ۳ بار مطالعه قرآن کریم مسلمان شد.

“بنیاد اسلامی اورته هاگن ـ The Islamic foundation Urtehagen” که به دست دکتر علی لینستاد تأسیس شده و اداره می‏ شود فعالیت‏های بشردوستانه متعددی دارد.

تأسیس و اداره تنها کودکستان اسلامی نروژ با حدود ۲۸۰ کودک یکی از خدمات دکتر لینستاد است. در این مهد کودک، کلاس‏های قرآن کریم، زبان، کامپیوتر، ورزش و اردوهای یک‏روزه برگزار می شود.

علی لینستاد از تأسیس مدرسه ابتدایی اسلامی و شیعی نیز غافل نشده است. برنامه درسی این مدرسه با ظرفیت ۵۰۰ دانش آموز، مانند مدارس دولتی نروژ است اما با رعایت جوّ اسلامی و ایجاد محیط دینی و تدریس دروس شیعی.

تأسیس دبیرستان رایگان اورته هاگن برای دختران و زنان مهاجر و محروم یکی دیگر از خدمات دکتر لینستاد است.

تأسیس “مزرعه کودکان” از کارهای ابتکاری بنیاد اسلامی دکتر لینستاد است.

در این مزرعه، اسب، گوسفند، بز و لاما (نوعی شتر ساکن در آمریکای لاتین) پرورش داده می شود و کودکان می آموزند که با طبیعت چگونه رفتار کنند.

هدف دیگر ساخت این مزرعه، ایجاد محیطی امن و آرام برای کودکان و دور از فشارهای روانی محیط شهری است.

در مدارس دکتر لینستاد بچه ها از نژادهای مختلف ـ بومی و مهاجر ـ در کنار یکدیگر با شادی درس می خوانند و بزرگ می شوند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )دکتر تروند علی لینستاد درباره هدفش از کار برای کودکان، نوجوانان و جوانان می‏گوید: “هدف ما این است که بچه ها بتوانند هویت اسلامی خود را در محیط سکولار و مسیحی حفظ نمایند؛ اما در این مدرسه به روی غیر مسلمانان نیز باز است و آنها نیز می توانند در آن ثبت نام نمایند. ما برای خدمت به اسلام و ارتقاء دین خداوند تلاش می‏کنیم و امیدوارم خدای متعال قبول فرماید. پدربزرگ من تلاش کرده بود تا نروژ را مسیحی کند ولی من فکر می‏کنم هدفی خالص‏تر و بزرگ‏تر دارم چون در جهت تبلیغ اسلام تلاش و فعالیت می‏کنم. ان‏شاء الله خداوند بزرگ ما در انجام این وظیفه مهم یاری فرماید”.

تهیه و پخش برنامه مذهبی در رادیو و تلویزیون اسلو به شکل روزانه از فعالیت های رسانه ای دکتر لینستاد است. برنامه تلویزیونی وی، تنها برنامه اسلامی تلویزیونی در اسلو است.

دکتر تروند علی لینستاد فعالیت های اجتماعی زیادی هم دارد.

وی علاوه بر خدمت در اردوگاه‏های آوارگان فلسطینی در لبنان و اردن؛ تجمعات و تظاهرات مختلفی هم در دفاع از مردم مظلوم فلسطین در داخل نروژ برگزار کرده است.

همچنین در حمایت از مقاومت اسلامی لبنان.

“مدال افتخار سلطنتی نروژ” نشان مهم ملی این کشور است و در دو نوع طلا و نقره، به افرادی اعطا می شود که خدمات بزرگی به جامعه نروژ ارائه نموده و در یک بازه زمانی طولانی، کمک‏های شایسته ای نسبت به مردم این کشور انجام داده باشند.

کاخ سلطنتی نروژ نوامبر امسال (۲۰۱۲) در بیانیه ای اعلام کرد: “پادشاه هارالد پنجم، دکتر تروند علی لینستاد را به خاطر سال‏ها تلاش به عنوان یک پزشک در جهت «خدمت به اقلیتهای مهاجر در گروئنلند (منطقه ای در اسلو با جمعیت کثیری از مهاجرین)» و نیز «فعالیتهای وی در بنیاد اورته هاگن» شایسته دریافت مدال نقره می داند و این مدال را به او اعطا می‏نماید”.

اما تمام این خدمات بزرگ مانع از این نشد که لابی‏های صهیونیستی بگذارند تا این مدال به این چهره خدوم اعطاء گردد. لذا کاخ سلطنتی نروژ روز بعد از صدور بیانیه بالا و اعلام این جایزه، تحت فشار این لابی‏ها در بیانیه دیگری اعلام کرد که اعطای مدال سلطنتی به «تروند علی لینستاد» را لغو نموده است!

واکنش رسانه های نروژی به پس گرفتن مدال از دکتر لینستاد جالب بود. آنها کاریکاتور بالا را منتشر کردند:
مدال به کسانی اعطا می شود که حرف زیادی نزنند!

مردم نیز تصمیم کاخ را محکوم کردند؛ زیرا مطرح شدن این موضوع در سطح وسیع در تلویزیون و مطبوعات نروژ زمینه را برای ابراز نظرات و مواضع دکتر لینستاد فراهم کرد و موجب شد که بسیاری از مردم با تفکرات او آشنا شوند.

دکتر علی! تو به مدال صهیونیست ها نیاز نداری. تو نشان افتخار را از کودکان، زنان و مردان مهاجر و فقیری گرفته ای که سالها برای آنان زحمت کشیدی …

خدا تو را برای فقرا حفظ کند …

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار