تاریخ انتشار :

ساکی تاکائو

بزرگترین تصمیم زندگی معلم ژاپنی برای تشرف به اسلام

یک تازه مسلمان ژاپنی، می‌گوید که مسلمان بودن در این کشور کار ساده‌ای نیست و قضاوت‌های نادرست زیادی درباره مسلمانان در ژاپن وجود دارد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از آساهی شیمبون، ساکی تاکائو با پوشیدن یک کیمونوی صورتی، تولد ۲۶ سالگی خود را با  بزرگترین تصمیم زندگی خود و مسلمان شدن جشن گرفت.

 او در حضور ۱۵ نفر از اعضای خانواده و دوستانش، متن عربی شهادتین را خواند. اگرچه این یک مراسم ساده بود، اما راه این معلم دبیرستان به سمت مسلمان شدن در نوامبر گذشته به این آسانی نبود.

تاکائو که در ژاپن به دنیا آمد و بزرگ شد، در دانشگاه اوزاکا جوگاکوین تحصیل کرد. او اولین مسلمان زندگی خود را که مردی از ترکمنستان بود در دوران نوجوانی‌اش در تایوان ملاقات کرد. آنها به زبان انگلیسی با هم صحبت می‌کردند اما وقتی او متوجه شد که او یک فرد مسلمان است، رابطه آنها پایان یافت.

او پس از با بازگشت به ژاپن برای ادامه تحصیل در رشته امور بین‌الملل، از رفتار ناشایست خود با یک دوست به این دلیل که او مسلمان بود احساس شرمندگی کرد. دو سال بعد، در تابستان ۲۰۱۹، او یک سفر انفرادی برای ملاقات با مسلمانان را آغاز و به کشورهایی مانند ترکیه و اندونزی سفر کرد.

 

تاکائو در طول مسیر با افراد مهربان بسیاری روبرو شد و در نهایت می‌خواست درباره اسلام و مسلمانان بیشتر بداند. او پس از فارغ‌التحصیلی، به عنوان معلم انگلیسی در دبیرستانی در اوزاکا شروع به کار کرد. او در حین صحبت از اسلام در کلاس خود، متوجه شد که دانش‌آموزانش این دین را با تروریسم مرتبط می‌دانند. او می‌گوید: به نظر می‌رسید که تصور منفی تعداد محدودی از مردم همه چیز را تحت‌الشعاع قرار دهد.

تاکائو برای دانستن بیشتر در مورد این دین، شروع به رفت و آمد در مسجدی در همسایگی خود کرد تا بیشتر در مورد اسلام بیاموزد. او غذای حلال را امتحان کرد و حتی در ماه رمضان روزه گرفت.

تاکائو پس از تصمیم برای مسلمان شدن، این خبر را با خانواده‌اش در میان گذاشت. مادرش گفت که از این فکر بدش نمی‌آید اما پدرش به دخترش در مورد جنبه‌های منفی تغییر دین او هشدار داد.

پس از ابتلا به کووید-۱۹، او احساس کرد که زمان مناسبی برای مسلمان شدن نیست. با این حال، او بعداً با نامزد فعلی خود، یک مرد مسلمان مالزیایی، ملاقات کرد که نگرانی‌ها را از ذهن او دور کرد. تاکائو در روز تولد ۲۶ سالگی خود، شهادتین را خواند. او می‌گوید: زندگی در جامعه ژاپن به عنوان یک مسلمان بدون مشکل نیست.

به گفته تانادا هیروفومی از دانشگاه واسدا، تعداد مسلمانان ژاپن در ۱۰ سال گذشته بیش از دو برابر شده است. در سال ۲۰۱۰، آمار تعداد نمازگزاران مسلمان در ژاپن را ۱۱۰ هزار نفر نشان داد. تا پایان سال ۲۰۱۹، این تعداد به ۲۳۰ هزار نفر افزایش یافت که شامل ۵۰ هزار تازه مسلمان ژاپنی است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار