تاریخ انتشار :

مؤسسه آیان

مسلمانان انگلیس از سخاوتمندانه‌ترین گروه‌‌های مذهبی هستند

خیریه‌های اسلامی انگلیس سال گذشته ۲۴ میلیارد دلار به نیازمندان در سراسر جهان کمک کرده‌اند. همچنین مسلمانان در بین پیروان ادیان در این کشور بیشترین سرانه کمک به خیریه‌ها را دارند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از خبرگزاری کویت، یک گزارش جدید با اشاره به سطح بالای سخاوت مسلمانان انگلیس نشان می‌دهد که گروه‌های خیریه اسلامی در انگلیس در سال گذشته ۲۰,۲ میلیارد پوند (۲۴.۴ میلیارد دلار) به نیازمندان داخلی و بین‌المللی کمک کردند.

 

این گزارش توسط شورای ملی سازمان‌های داوطلبانه، که به بخش خدمات داوطلبانه و اجتماعی در انگلیس می‌پردازد، اعلام کرد که بیش از ۱۶۵۰۰۰ گروه یا فرد در کل مبلغ اهدایی در سال ۲۰۲۲ مشارکت داشته‌اند.

یک مطالعه جداگانه از سوی انجمن خیریه مسلمانان نشان داد که ۶۰۰ سازمان، الزامات و مقررات تعیین شده توسط دولت انگلیس برای کارهای خیریه را برآورده می‌کنند، در حالی که در آغاز قرن حاضر این تعداد حدود ۲۵ سازمان بود.

 

در این مطالعه آمده است که سازمان‌های خیریه اسلامی در اوایل دهه ۱۹۸۰ تأسیس شدند و بیشتر به اهداف بشردوستانه در آفریقا و اروپای شرقی کمک می‌کردند. فادی ایتانی، مدیرعامل بنیاد خیریه‌های اسلامی انگلیس  MCF گفت که مطالعه گروه او نشان داده است که ۱۵۰ مؤسسه خیریه اسلامی که در جهت اهداف بین‌المللی طراحی شده‌اند، سالانه ۵۰۰ میلیون پوند (حدود ۶۲۵ میلیون دلار) کمک می‌کنند.

ایتانی گفت: چهل و هفت سازمان ظرفیت جمع آوری سالانه ۱ تا ۲۰ میلیون پوند را دارند. تقریباً ۳۰ سازمان دیگر هر کدام حدود ۵۰۰ هزار پوند (۶۲۰۰۰۰ دلار) در سال جمع‌آوری کردند، در حالی که ۴۵۰ خیریه دیگر مجموعاً بیش از ۱۵۰ میلیون پوند در سال کمک جمع‌آوری کردند.

در اوایل سال جاری، اندیشکده مستقر در لندن، مؤسسه آیان (Ayaan Institute)، ثابت کرد که مسلمانان انگلیس از سخاوتمندانه‌ترین گروه‌‌های مذهبی هستند و نشان داد که حداقل یک میلیارد پوند در سال به امور خیریه کمک می‌کنند.

این رقم عظیم که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ به ۴ میلیارد پوند برسد، در گزارشی با عنوان «کمک به امت: تجزیه و تحلیل بخش خیریه بشردوستانه مسلمانان در انگلیس» اعلام شد.

گزارش دیگری در سال ۲۰۲۱ توسط مؤسسه نظرسنجی Walnut Social Research ۲۰۲۱ نشان داد که مسلمانان انگلیس در بین پیروان ادیان این کشور بیشترین کمک خیریه را انجام داده‌اند. Walnut دریافت که افراد مسلمان سالانه حدود ۳۷۰ پوند کمک می‌کنند در حالی که این رقم برای پیروان سایر ادیان به طور متوسط  ۱۶۵ پوند در سال است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار