تاریخ انتشار :

صنعت حلال

طرح توسعه گردشگری حلال در داغستان روسیه

بخش مطبوعاتی وزارت گردشگری و هنرهای مردمی جمهوری داغستان از طرح توسعه گردشگری حلال در این کشور خبر داد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از «rustourismnews»، بخش مطبوعاتی وزارت گردشگری و هنرهای مردمی جمهوری داغستان از طرح توسعه گردشگری حلال در این کشور خبر داد.

چشم‌انداز توسعه گردشگری حلال در داغستان در مجمع بین‌المللی «روسیه-جهان اسلام » در کازان، جایی که میزگردی با موضوع «مهمان‌نوازی بر اساس استانداردهای حلال» برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«امین مردانوف»، وزیر گردشگری و هنرهای مردمی جمهوری داغستان، در مورد چشم انداز توسعه گردشگری حلال در این کشور سخنرانی کرد.

سرپرست وزارت گردشگری داغستان گفت که اکثر کافه‌ها و رستوران‌های این جمهوری مجهز به نمازخانه شده‌اند و غذاها مطابق با استاندارد حلال است.

این در حالی است که بیش از ۲۵۰۰ مسجد در داغستان وجود دارد که پذیرای گردشگران مسلمان در این کشور خواهند بود.

به گفته مردانوف، بازدیدکنندگان از جمهوری داغستان این فرصت را دارند تا از یکی از بزرگترین مساجد اروپا، مسجد جامع «مخاچ‌قلعه» که در سال ۱۹۹۷ افتتاح شد، بازدید کنند.

مسجد جامع مخاچ‌قلعه در شهر مخاچ‌قلعه، پایتخت جمهوری داغستان قرار دارد. این مسجد با الهام‌گیری از مسجد ایاصوفیه استانبول و با هزینه ترکیه در سال ۱۹۹۴ احداث شد.

وی همچنین تاکید کرد که داغستان تجربه مثبتی در توسعه گردشگری حلال با کشورهایی مانند تاتارستان، باشقیرستان،ترکیه، ازبکستان و قرقیزستان دارد.

وزیر گردشگری و هنرهای مردمی جمهوری داغستان تاکید کرد: ما قصد داریم سرمایه‌گذارانی را جذب کنیم که مایل به سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های گردشگری مربوطه هستند و به جذب گروه‌ها ر بخش گردشگری مذهبی و زیارتی کمک کنند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار