تاریخ انتشار :

ژاپن

رشد جمعیت مسلمانان در ژاپن

استقبال از تغییر سبک زندگی در جامعه ژاپن باعث رشد جمعیت مسلمانان در این کشور شده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از Asahi Shimbun، ژاپن نه تنها سرزمین معابد و زیارتگاه‌ها است، بلکه خانه مساجد نیز هست. ازدواج بین مسلمانان و شهروندان ژاپنی طی دو دهه اخیر باعث رشد جمعیت مسلمانان و افزایش هفت برابری تعداد مساجد شده است.

هیروفومی تانادا(Hirofumi Tanada)، استاد بازنشسته جامعه‌شناسی در دانشگاه واسدا در توکیو، بر این باور است که ژاپن اکنون خانه بیش از ۲۰۰ هزار مسلمان است.

مطالعه‌ای که توسط تانادا و همکارانش انجام شد، نشان داد که در مارس ۲۰۲۱، ۱۱۳ مسجد در سراسر ژاپن وجود داشت که در سال ۱۹۹۹ تنها ۱۵ مسجد بود.

مطالعه آنها نشان داد که تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۲۳۰ هزار مسلمان، ژاپن را خانه خود می‌دانند.

از این تعداد، اتباع ژاپنی و کسانی که از طریق ازدواج و سایر شرایط به اقامت دائم دست یافته بودند، حدود ۴۷ هزار نفر را تشکیل می‌دادند که بیش از دو برابر تخمین زده شده در یک دهه قبل بوده است.

تانادا گفت: بسیاری از آنها از طریق ازدواج مسلمان شدند. تعداد فزاینده‌ای نیز به میل خود مسلمان می‌شوند؛ زمانی مساجد در ژاپن منظره نادری بودند، اما دیگر نه.

مسجد استقلال اوزاکا، سال گذشته در بخش نیشیناری اوزاکا و در یک ساختمان قدیمی کارخانه افتتاح شد. هزینه‌های نوسازی بیشتر از طریق کمک‌های مالی اندونزیایی‌ها تأمین شد.

هریزال آهاردی (Herizal Adhardi)، یک اندونزیایی ۴۶ ساله که ریاست نهاد اداره کننده مسجد استقلال اوزاکا را بر عهده دارد، گفت: امیدواریم این مسجد را به مکانی تبدیل کنیم که همه مسلمانان با خیال راحت از آن بازدید کنند.

هیروفومی اوکای (Hirofumi Okai)، دانشیار جامعه‌شناسی در دانشگاه کیوتو سانگیو گفت: ما ژاپنی‌ها قبلاً با مسلمانان ناآشنا بودیم. اکنون که آنها همسایگان ما هستند، باید به این فکر کنیم که چگونه با آنها در این جامعه در حال تنوع زندگی کنیم.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار