تاریخ انتشار :

نوربر تورینی اسقف اعظم مونپلیه

پیام اسقف نوربرت تورینی به مسلمانان برای ماه مبارک رمضان

خداوند سزاوار آن است تا او را بجوییم و با تمام وجود به او خدمت کنیم ما در ادیان مربوطه خود اعتراف می کنیم که خداوند با رحمت و مهربانی بیکرانش نیت خالصانه ما را می پذیرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان- جلال طاهری– به مناسبت جشن ماه مبارک رمضان، نوربر تورینی اسقف اعظم مونپلیه و رئیس شورای روابط بین ادیان و جریانات جدید مذهبی در کنفرانس اسقفان فرانسه، پیام زیبای برادرانه خود را به سایت فرانسوی oumma برای کل جامعه مسلمانان فرانسه ارسال کرد.

 

اسقف اعظم مونپلیه اعلام می کند کاتولیک ها هم به نوبه خود با آغاز ماه رمضان، روزه می گیرند و تأکید می کند آنها هم به دنبال این هستند که از طریق مراسمی برای عید پاک آماده شوند که از جمله با روزه گرفتن، دعا و صدقه دادن به خدا خود را نزدیک می کنند؛ چراکه خداوند در دیدگاه ما ادیان الهی نیت و عمل خالصانه را با رحمت بی‌سابقه خود می‌پذیرد.

 

و اما پیام اسقف نوربرت تورینی به مسلمانان برای رمضان ۲۰۲۳/۱۴۴۴ دوستان عزیز: اینجا برای شما ماه مبارک رمضان فرا می رسد که در آن روزه می گیرید و فعالیت های معنوی جمعی دارید. باید بگویم از چند هفته پیش کاتولیک‌ها هم با روزه‌داری، برای عید پاک آماده شده اند و تلاش می کنند با دعا و چشم پوشی از گناهان به خدا نزدیک تر شوند.

خداوند سزاوار آن است تا او را بجوییم و با تمام وجود به او خدمت کنیم ما در ادیان مربوطه خود اعتراف می کنیم که خداوند با رحمت و مهربانی بیکرانش نیت خالصانه ما را می پذیرد. از این رو با یک دوستی بسیار برادرانه از شما می خواهم که آرزوهای من را برای یک ماه رمضان خوب و رمضانی مفید به تعبیر سنتی، رمضان کریم بپذیرید.

 

من این پیام را از طرف کاتولیک های فرانسه و همه اسقف ها برای شما می فرستم و امیدوارم که این ماه در تعمیق بخشیدن به زندگی معنوی مان موثر باشد و تلاش کنیم تا خالق جهان از ما راضی گردد این امر باعث شود تا ما را هدایت کند برای همین باید با هم کار کنیم تا با کمک همدیگر در دنیا صلح ایجاد شود و همبستگی ها بیشتر گردد و زندگی ها ارزش پیدا کند.

 

در فرانسه، سرویس ملی روابط با مسلمانان، کنفرانس اسقفان فرانسه با همراهی کاتولیک های فرانسه امسال پنجاهمین سالگرد خود را جشن می گیرد. ما افتخار داریم که در دهه های گذشته برای ایجاد دوستی و برادری بین مسلمانان و کاتولیک ها با احترام به اعتقادات هر یک از آنها کار کرده ایم. کلیسای ما تمام تلاش خود را کرده است تا حقیقت مسلمانان را بشناسد و همبستگی خود را به آنها نشان دهد و ما از شما برای ایجاد این رابطه با ما سپاسگزاریم.

 

پیش از این هم زمان درگذشت پاپ بندیکت شانزدهم چندین شخصیت برجسته مسلمان به واسطه دوستی های محله ای و محلی که دارند به کاتولیک ها تسلیت گفته اند که این نشان از روابط دوستی ما با هم دارد. بیایید به تداوم این برادری با هم ادامه دهیم، بدون اینکه اجازه دهیم تحت تأثیر شرایط یا باد مخالف دلسرد شویم. ضمن تکرار بهترین آرزوها برای شما، همچنین به شما از دوستی خود اطمینان می دهم و پیشاپیش عید سعید فطر را تبریک می گویم.

 

نوربرت تورینی، اسقف اعظم مونپلیه، رئیس شورای روابط بین ادیان و جریان های نوین مذهبی، کنفرانس اسقف های فرانسه

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار