تاریخ انتشار :

اسلام هراسی

پوشیدن حجاب در اسلوونی انتخاب راحتی برای زنان مسلمان نیست

بعد از اینکه یک معلم در اسلوونی یک دختر محجبه را به دلیل داشتن حجاب بیرون کرد، بار دیگر بحث‌ها در مورد بیگانه‌هراسی و اسلام‌هراسی پنهان در جامعه اسلوونی داغ شده است

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از Breaking Latest News، این وب سایت در گزارشی به موضوع بیگانه هراسی در جامعه اسلوونی پرداخت و با اشاره به اخراج این دختر دانش آموز از کلاس درس نوشت: این اتفاق در دبیرستانی در شهر لیوبلیانا رخ داد و مدیر مدرسه با گفتن اینکه او (دانش‌آموز) کار اشتباهی انجام نداده است، به دختر در مورد ادامه تحصیل اطمینان داد، اما همچنین تصریح کرد که برای اتخاذ تدابیری علیه معلم، باید قوانین جاری را در نظر گرفت.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا این معلم همچنان وارد کلاس می‌شود یا اینکه دختر در کلاس درس شرکت می‌کند.

از نظر تئوری، قانون اساسی اسلوونی هرگونه تبعیض به دلیل اعتقادات مذهبی را ممنوع می کند، اما واقعیت این است که پوشیدن حجاب در اسلوونی انتخاب راحتی برای  زنان مسلمان نیست.

شاهد این مدعا برخی رفتارهایی است که تایید می‌کند اسلام با ارزش های ملی مطابقت ندارد و همچنین تأخیرهای بی پایان ساخت مسجد در لیوبلیاناست.

امروزه مرکز اسلامی، واقع در حومه شهر لوبلیانیا، یک جواهر معماری واقعی است. اسلوونیایی ها و مهاجران، عمدتا بوسنیایی الاصل یا از دیگر جمهوری‌های یوگسلاوی سابق در اطراف آن جمع می‌شوند.

ماجرای حجاب در مدرسه فقط چندمین نشانه از بیگانه هراسی کم و بیش پنهانی است که در جامعه اسلوونی وجود دارد. جدی ترین واقعیت این است که پس از اعلام استقلال، بیش از ۲۵۰۰۰ نفر از لیست شهروندان اسلوونی حذف شدند.

اکثر این افراد مهاجرانی از سایر جمهوری های یوگسلاوی بودند که در شرایط مقرر درخواست شهروندی نکرده بودند. این افراد دریافتند که به تدریج حق اقامت خود را در اسلوونی از دست داده‌اند، و این موضوع را معمولاً زمانی که برای تمدید کارت شناسایی یا گواهینامه رانندگی می‌روند، می‌فهمند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار