تاریخ انتشار :

گردشگری اسلامی

تلاش ویتنام برای توسعه صنعت گردشگری حلال

دولت ویتنام برای توسعه صنعت گردشگری حلال شرایط دریافت ویزا از این کشور را تسهیل خواهد کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از ASEAN Briefing، دولت ویتنام دلیل این اقدام را تلاش برای افزایش گردشگران اعلام کرد. در حال حاضر این کشور معافیت ویزا برای مسافران ۲۵ کشور را دارد. این در مقایسه با ۱۶۲ کشور برای مالزی، ۱۵۷ کشور برای فیلیپین و ۶۸ کشور برای تایلند ناچیز است.

براساس این طرح به ۱۳ کشور از اروپا و دو کشور در آسیا معافیت ویزا داده شده است و اتباع آنها می‌توانند تا ۱۵ روز در ویتنام بمانند. بازدیدکنندگان از ۹ کشور جنوب شرق آسیا می‌توانند تا ۳۰ روز در ویتنام اقامت داشته باشند.

علاوه بر این، دولت ویزای الکترونیکی را برای حداکثر ۸۰ کشور بدون نیاز به مراجعه از طریق آژانس‌های ارائه ویزا در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

ویتنام همچنین در تلاش برای توسعه صنعت گردشگری حلال خود است، با توجه به اینکه ۴۲ درصد مردم جنوب شرقی آسیا یا تقریباً ۲۴۰ میلیون نفر در این منطقه به اسلام پایبند هستند.

در چند سال گذشته، کشورهای غیرعضو سازمان همکاری اسلامی مانند ژاپن، فرانسه، ایتالیا و کره جنوبی با ارائه امکانات مهمی مانند نمازخانه و غذای حلال سعی در پذیرش گردشگران مسلمان داشته‌اند. این کشورها مشتاق هستند که از هزینه‌های گردشگری حلال جهانی که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ به ۲۷۴ میلیارد دلار برسد سهمی داشته باشند.

ویتنام به‌عنوان یک تولیدکننده کلیدی مواد غذایی در منطقه، قبلاً شاهد افزایش کسب‌وکارهایی بوده که درخواست صدور گواهینامه حلال را دارند. حدود ۶۰ درصد از استان‌ها و شهرهای این کشور در سال ۲۰۲۱ کالاهای دارای گواهی حلال را برای صادرات تولید می‌کنند.

ویتنام انتظار دارد در سال ۲۰۲۳، ۸ میلیون گردشگر خارجی وارد این کشور شوند.

دولت ویتنام در حال بررسی راهبردی برای افزایش ویزای الکترونیکی از ۳۰ روز به حداکثر سه ماه است. ویزای الکترونیکی برای ورود چندگانه یا یکبار معتبر خواهد بود.

در حال حاضر، بازدیدکنندگان از ۸۰ کشور می‌توانند از طریق ویزای یک ماهه یک بار وارد ویتنام شوند.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار