تاریخ انتشار :

یادداشت

اروپایی ها ویتامین می خورند ایرانی ها آنتی بیوتیک!

بهزاد تیمورپور در یادداشتی نوشت : ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی باید هر روز از طریق دولت ، سازمان های اجتماعی و فرهنگی ، دانشگاه ها و حوزه های علمیه و مدارس و مهدهای کودک و مساجد ترویج شود .

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به گزارش کارگر آنلاین، بهزاد تیمورپور در یادداشتی نوشت : ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی باید هر روز از طریق دولت ، سازمان های اجتماعی و فرهنگی ، دانشگاه ها و حوزه های علمیه و مدارس و مهدهای کودک و مساجد ترویج شود . در حال حاضر آمار بیماری های سلامت  و بهداشت روان ، تغدیه و فرهنگ کار به شدت خطرناک است .

 

به عنوان مثال اگر ما پیشگیری یک اصل در سبک زندگی ایرانی و اسلامی و طب ایرانی ، سنتی و اسلامی بدانیم باید مصرف منظم ویتامین ها در وعده های غذایی قرار گیرد حال آنکه در مواقع بیماری آنتی بیوتیک مصرف می کنیم !

برخی آنتی بیوتیک ها که در روند درمان بیماری مصرف می شوند، باعث از بین رفتن باکتری های مفید روده می شوند.

افزایش آمار سرطان ها  و بیماری هایی که درمان ندارد حاصل عدم برنامه منظم طبی و سلامت در جامعه و خانواده هاست .

باید به سمت حکمت درمانی در سبک زندگی ایرانی اسلامی حرکت کنیم . 

  • برخی از این باکتری ها، ویتامین های گروه B را تولید می کنند. کمبود ویتامین های گروه B  بر اثر مصرف برخی آنتی بیوتیک ها ممکن است به بروز عوارض شدیدی منجر شود. به همین دلیل، توصیه می شود هنگام مصرف آنتی بیوتیک های با طیف گسترده، مکمل های حاوی ویتامین B در رژیم غذایی بیمار گنجانده شود.
  • مصرف طولانی مدت آنتی اسیدها نیز از بین رفتن یا کاهش اسید معده را سبب می شود. اسید معده عامل کمک کننده برای جذب ویتامین B12 است و کمبود این ویتامین ممکن است به بروز عوارض عصبی بیانجامد. برای تجویز مصرف این داروها باید بیمار از نظر کمبود احتمالی این نوع ویتامین ها مورد بررسی قرار گیرد.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار