تاریخ انتشار :

هیلاریون هیگی

کشیش تازه مسلمان امریکایی:نمی‌توان در ملاء عام یک کشیش و راهب بود و در خلوت خود مسلمان

اسلام آوردن یک کشیش برجسته آمریکایی در محافل مسیحی و اسلامی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از میدل ایست مانیتور، اعلام خبر مسلمان شدن «هیلاریون هیگی» کشیش مشهور آمریکایی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

پدر هیلاریون هیگی، ساکن کالیفرنیا، که قبلاً کشیش کلیسای ارتدوکس روسی بود، در میان پیروانش که او را بسیار صبور و مهربان می‌دانستند، بسیار مورد احترام است.

هیگی که نام خود را به سعید عبداللطیف تغییر داده است، در وبلاگش درباره اسلام آوردن خود نوشت: «نمی‌توان در ملاء عام یک کشیش و راهب بود و در خلوت خود مسلمان.»

هیگی افزود که شعله‌های اسلام روح او را بیست سال پیش در یک مرکز اسلامی کوچک در یک شهر دانشگاهی در منطقه آپالاچیا شعله‌ور ساخت. اما او به‌تازگی مسلمان شدن خود را اعلام کرده است.

وی افزود: به‌عنوان یک کشیش میانسال، زندگی من تا این مرحله مشخص بود. من شغلی رضایت‌بخش به عنوان کشیش داشتم. مورد قبول جامعه بودم. با این حال، اعتقادات درونی من تغییر کرده است؛ بذری که سال‌ها پیش کاشته شد، شکوفا شده است.

یاسر قاضی، از رهبران مسلمان آمریکا در واکنش به این خبر در توییتی نوشت: بازگشت به خانه.

کشیش مسیحی سابق، که اخیراً اعلام کرده بود قصد دارد یک صومعه مسیحی شرقی در کالیفرنیا تأسیس کند، گفت که گرویدن او به اسلام در واقع بازگشت به این دین بوده و اکنون احساس می‌کند که به خانه برگشته است.

هیگی اعلام کرد: اکنون کار ورود عمیق‌تر به دین اسلام برای من آغاز شده؛ یادگیری عمیق‌تر، عشق به دین، عشق به امت و عشق به پیامبر(ص).

وی افزود که او پیام‌ها و تماس‌هایی را از مردم سراسر جهان دریافت می‌کند که دلیل این کار را از او می‌پرسند.

او در پایان یادداشت خود به آیه ۱۷۲ سوره اعراف اشاره کرد: «وَإِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَنِی آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ ۖ قَالُوا بَلَىٰ ۛ شَهِدْنَا ۛ أَنْ تَقُولُوا یَوْمَ الْقِیَامَهِ إِنَّا کُنَّا عَنْ هَٰذَا غَافِلِین.» (و به یاد آر هنگامى که خداى تو از پشت فرزندان آدم ذرّیّۀ آن‌ها را برگرفت و آن‌ها را بر خودشان گواه ساخت که آیا من پروردگار شما نیستم؟ همه گفتند: بلى، ما گواهى دهیم (برخى مفسرین گفتند: مراد ظهور ارواح فرزندان آدم است در نشئۀ ذرّ و عالم روح و گواهى آن‌ها به نور تجرّد و شهود به توحید خدا و ربّانیت او در عوالم ملک و ملکوت) (و ما این گواهى گرفتیم) که دیگر در روز قیامت نگویید: ما از این واقعه غافل بودیم).

اسلام سریع‌ترین دین در حال رشد در جهان است و بر اساس اعلام مرکز تحقیقات پیو، تعداد مسلمانان بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۶۰ بیش از دو برابر رشد جمعیت کل جهان رشد خواهد کرد.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار