تاریخ انتشار :

سبک زندگی اسلامی

صحبت‌های جالب رهبر معظم انقلاب‌ درباره‌ی همسرشان

هیچ وقت برای خود زیورآلات نخرید. مقداری زیورالات داشت که از خانه پدری آورده بود و یا هدیه برخی بستگان بود. همه آنها را فروخته و پول آنها را در راه خدا صرف کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )رهبر انقلاب در بخشی از کتاب خون دلی که لعل شد که گوشه ای از آن، زندگینامه خودنوشتِ حضرت آیت الله خامنه ای است، به بخشی از ویژگی های همسر خود اشاره کرده اند که تقدیم می شود:

 

باید به صبر و شکیبایی فراوان او (همسرم)، در تحمل سختی و مشقت زندگی در دوران پیش از انقلاب و اصرار او بر ساده زیستی، در دوران پس از انقلاب اشاره کنم.

بحمدالله خانه ما همواره تاکنون از زوائد زندگی و زرق و برق‌های دنیوی، که حتی در خانه‌های معمولی مردم یافت می‌شود به دور مانده است و همسرم در این امر بالاترین سهم و مهمترین نقش را داشته است.

درست است که من زندگی‌ام را به همین شکل آغاز کردم و همسرم را نیز در این مسیر هدایت کردم و این روحیه را در او زنده کردم، اما صادقانه می‌گویم که او در این زمینه بسیار از من پیشی گرفته است.

من درباره زهد و پارسایی این بانوی صالحه تصویرهای بسیاری در ذهن خود دارم که بیان برخی از آنها خوب نیست. از جمله مواردی که می‌توانم بگویم این است که:

هرگز از من درخواست خرید لباس نکرده است، بلکه نیاز خیلی ضروری خانواده به لباس را به من یاد آور می‌شد و خود می‌رفت و می‌خرید.

هیچ وقت برای خود زیورآلات نخرید. مقداری زیورآلات داشت که از خانه پدری آورده بود و یا هدیه برخی بستگان بود. همه آنها را فروخته و پول آنها را در راه خدا صرف کرد.

او اینک حتی یک قطعه زر و زیور و حتی یک انگشتر معمولی هم ندارد.

 

منبع: کتاب “خون دلی که لعل شد”، فصل دهم، ص ۱۵۹

حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار