تاریخ انتشار :

کوین سونی فوتبالیست کامرونی

ماجرای جالب فوتبالیست مسلمانی که با کمک نماز اول وقت از مرگ نجات یافت

به خودم می‌گویم که اگر می‌خوابیدم، می‌دیدم که چگونه همه چیز در خانه ازبین رفت و حتماً من هم می‌مردم. مطمئن هستم سنگ هایی که در حال سقوط بودند بسیار بزرگ بودند. این یک ساختمان هفده طبقه بود، فقط تصور کنید! بنابراین اگر می‌خوابیدم، فکر می‌کنم می‌مردم. صادقانه بگویم، این مصیبتی است که قبلاً هرگز تجربه نکرده بودم.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-مترجم: محمد جواد طاهری –کوین سونیKévin Soni,، فوتبالیست بین المللی کامرونی است که کسی باورش نمی شود. او تنها با کمک  نماز اول وقت صبحگاهی از مرگ نجات یافت  او که  اهل آنتالیاست صبح زود خانه خود را برای رفتن به مسجد ترک کرد قبل از اینکه خانواده از خواب بیدارشوند  او رفته بود  و در همان زمان زلزله مهیب رخ داد  و به لطف نماز  زنده ماند.

این شهر که در جنوب شرقی ترکیه قرار دارد  و بر اثر زلزله  ویران شده نزدیک به ۴۰۰۰۰ کشته تا به امروز داشته است و فوتبالیست مسلمانی که به خاطر ادای نماز اول وقت نجات یافته  حیران از این ماجراست و هیچ کلمه ای برای نشان دادن قدردانی خود از حضرت اعلی  جزء شگر گزاری ندارد؛ در حالی که بسیاری در سحر هنوز خواب بودند، به سمت خانه خدا رفت و سلامت ماند. این فوتبالیست ۲۴ ساله کامرونی بسیار متدین بود که وقتی زمین با قدرتی ویرانگر شروع به لرزیدن کرد او به سمت پناهگاه آرامش بخش یعنی مسجد بزرگ آنطاکیه راهی بود درحالی که ساکنان ساختمان هفده طبقه اش در همان زمان سحرگاه فروریخت او نماز صبح را به جا می آورد.

 

کوین سونی هنوز در یادآوری حادث بدنش می لرزد و می گوید: اگر او هم در خانه بیدار می ماند و برای نماز صبح به مسجد نمی رفت، مطمئناً از زلزله های شدید جان سالم به در نمی برد و کشته می شد. من مسلمان و بسیار مذهبی هستم. چیزی که مرا نجات داد این بود که می خواستم تا ساعت ۶:۴۰ صبح صبر کنم و نماز اول وقت بخوانم به همین دلیل نتوانستم بخوابم و راهی شدم.

وی در ادامه می افزاید: به خودم می‌گویم که اگر می‌خوابیدم، می‌دیدم که چگونه همه چیز در خانه ازبین رفت و حتماً من هم می‌مردم. مطمئن هستم سنگ هایی که در حال سقوط بودند بسیار بزرگ بودند. این یک ساختمان هفده طبقه بود، فقط تصور کنید! بنابراین اگر می‌خوابیدم، فکر می‌کنم می‌مردم. صادقانه بگویم، این مصیبتی است که قبلاً هرگز تجربه نکرده بودم. این واقعاً چیزی است که انتظارش را ندارید و برای یک عمر در خاطر می ماند.

 

او خیلی از این حادثه ناراحت است و می گوید: من واقعاً فکر می‌کردم که این زمان پایان دنیاست. با چشم خودم می دیدم که مردم کنارم می میرند. ضربه روحی شدیدی خوردم امروز متوجه شدم که زندگی به یک نخ آویزان است و در همین لحظات است که می فهمیم همه چیز باطل است.

 

او گفتگو با هم تیمی اش را به یاد می آورد ومی گوید: قبل از این اتفاق با کریستین آتسو تلفنی صحبت می کردم  به من گفتند ممکن است دوستم مرده باشد، همین است که تو را دیوانه می کند من مطمئنا آخرین کسی هستم که با او تلفنی صحبت کردم البته افتخار نمی کنم که این را بگویم، من واقعاً امیدوارم او را سالم و سلامت پیدا کنیم و این آرزوی من است و هر روز برای او دعا می کنم.

 

اما دوستش مرده پیدا شد. به گزارش رسانه های ترکیه، بازیکن ۳۱ ساله سابق تیم های چلسی و نیوکاسل انگلیس زیر آوار برج ۱۲ طبقه Rönesans Residence بود که در اثر زلزله فرو ریخت. گفتنی است؛ سازنده این اقامتگاه مجلل که به ویرانه ای تبدیل شده بود و گمان می رود ۸۰۰ نفر در آن دفن شده اند، هفته گذشته هنگام تلاش برای ترک ترکیه دستگیر شد.

اشتراک گذاری :


  1. ناشناس گفت:

    الله اکبر به عظمت خدا
    اینها را باید رسانه ها ی ایران مطرح کنند تا جوانان اهمیت نماز اول وقت را متوجه شوند

آخرین اخبار