تاریخ انتشار :

امریکا

پروفسور امریکایی:مسلمانان از سال ۶۵۰ میلادی برای سکونت به قاره امریکا وارد شده اند

شماری از پژوهشگران در آمریکا با تکیه شواهد و مدارک تاکید دارند که مسلمانان نزدیک به هفت قرن قبل از کریستف کلمب به سرزمین آمریکا وارد شدند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از العهد، با گذشت زمان، تعدادی پژوهشگران شواهدی دال بر وجود افرادی پیدا کردند که قبل از ورود کریستف کلمب به قاره آمریکا وارد شدند که این مسئله نشان دهنده ورود مسلمانان به سرزمین امریکا نزدیک به هفت قرن قبل از کلمب است.

یکی از پژوهشگران در دفاع از این فرضیه تاکید می کند که حفاری‌های باستانی و تحلیل‌های زبان شناختی از زبان‌ها و اسامی سکونت‌گاه‌های منطقه، کشف سکه، وسایل منزل و ظرف‌های دیگر مشابه دوره عباسیان در قرن هشتم و نهم میلادی نشان می دهد که همگی آنها توجیهی برای این نظریه است که مسلمانان از سال ۶۵۰ میلادی برای سکونت به این قاره راه یافتند. آنها در این دوره به ساخت مساجد و مدارس اقدام کردند که تاثیر بسیاری بر بومیان یعنی سرخ‌پوستان آمریکا گذاشته است.

پرفسور «باری فیل»(Barry Fell)) از دانشگاه هاروارد و عضو آکادمی علوم و هنر آمریکا با بررسی نتایج کاوش‌های باستان‌شناسی مختلف که در تعدادی از مناطق در ایالت‌های کلرادو، نیومکزیکو و ایندیانا انجام شد، تاکید می کند که ساخت مدارس اسلامی بین سال‌های ۷۰۰-۸۰۰ میلادی انجام شد.

وی می گوید: نقاشی‌ها و کتیبه‌های کشف شده روی صخره‌ها در مناطق دورافتاده غربی ایالات متحده آمریکا به خط کوفی قدیمی زبان عربی در شمال آفریقا نوشته شده اند که مسایل مانند خواندن، کتابت، حساب، دین، تاریخ، جغرافی، ریاضی، نجوم و دریانوردی را دربرمی گیرد.

باری فیل براین باور است که نوادگان این مهاجران، قبایل بومی کنونی ایروکوا، آلگونکوین، اناسازی، هوآکامو و اولمک هستند.

پرفسور فیل، شواهد فیزیکی به شکل کتیبه ای منقوش «به نام الله» در اختیار دارد که در کاوش‌های باستان‌شناسی در نوادا روی صخره ای پیدا شد. پرفسور تاکید دارد که قدمت آن به قرن هفتم پس از میلاد برمی گردد. قبل از اینکه نقطه روی حروف زبان عربی ظاهر شود.

این پژوهشگر همچنین معتقد است که روی کتیبه ای دیگر عبارت «محمد هو نبی الله» که متعلق به همان دوران است، منقوش شده است. این دو کتیبه به سبک زبان عربی امروزی نوشته نشده است. بلکه به خط کوفی مربو به قرن هفتم نوشته شده است.

این استاد آمریکایی با استناد به کاوش‌های انجام شده در این منطقه معتقد است که عرب‌ها در قرن هفتم و هشتم در نوادا ساکن شدند.

کاوش‌ها در نوادا، نوشته هایی به خط کوفی زبان عربی را روی صخره‌ها نشان می دهد که مربوط به اطلاعات ریاضی است. به طوری‌که روی یکی از این کتیبه‌ها  فرمول ریاضی نوشته است که «پنج الماس برابر هزار» است.

شواهد زیادی روی کتیبهها و جزئیات معماری وجود دارد که به نظر می رسد که کاملا شبیه کتیبه‌های یافت شده در مراکش است.

اما درباره علت ناپدیدشدن نژادعرب از آمریکا، طرفداران این نظریه با دلایل و برهان معتقدند که قبیله اتاکان متشکل از آپاچی‌ها و ناواهوها در قرن دوازدهم به منطقه ای که عرب ها سکونت داشتند، حمله کردند. این مسئله باعث شده آنها به سمت جنوب فرار کنند یا تبعید شوند.

منبع: شبستان

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار