تاریخ انتشار :

آفریقای جنوبی

احمد کاترادا؛ قهرمان مسلمان مبارزه با آپارتاید

احمد کاترادا، این مسلمان ضد تبعیض نژادی و پیشکسوت در آفریقای جنوبی که همراه با نلسون ماندلا به حبس ابد محکوم شده بود در سن ۸۷ سالگی درگذشت

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-مترجم:معصومه طاهریپرچمدار ابدی مبارزات طرفدار فلسطین در آفریقای جنوبی، که سالهای زیادی زیر یوغ آپارتاید قرار گرفته بود، شاهد درخشش قهرمانانه مسلمان در مقاومت در برابر ظلم بود: قهرمان مسلمانی که نام او احمد کاترادا (Ahmed Kathrada)بود.

این فرزند مهاجر هندی در سایه برادر مبارزش، نلسون ماندلای افسانه‌ای که با او همصدا می‌شد،برای مبارزه با آپارتاید در آفریقای جنوبی تا آخرین نفس خود دلیرانه جنگید وی معتقد بود: «آفریقای جنوبی تا زمانی که فلسطینیان آزاد نشوند، هرگز احساس آزادی کامل نخواهند کرد». کاترادا گاهی اوقات با نام مستعار کاتی شناخته می شد.

 

پس از آزادی در سال ۱۹۹۰ او به عنوان یکی از نمایندگان کنگره ملی آفریقا انتخاب شد. بعدها کتابی با عنوان «بدون نان برای ماندلا» نوشت که شامل خاطرات احمد کاترادا، زندانی شماره ۴۶۸/۶۴ است و با استقبال خوبی هم مواجه گردید.

احمد کاترادا، این مسلمان ضد تبعیض نژادی و پیشکسوت در آفریقای جنوبی که همراه با نلسون ماندلا به حبس ابد محکوم شده بود در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار