تاریخ انتشار :

ریچاردمک‌کینی

تفنگدار آمریکایی که می‌خواست مسجدی را منفجر کند اما تحت تاثیر مسلمانان به اسلام گروید

فیلم کوتاهی درباره فردی که قصد بمب‌گذاری در یکی از مساجد آمریکا را داشت اما با آشنایی با مسلمانان دچار تحول شد نامزد جایزه اسکار شده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از ابوت اسلام، فیلم کوتاهی درباره یک کهنه سرباز آمریکایی که قصد بمب‌گذاری در مرکز اسلامی Muncie را داشت اما دوستانی را در آنجا پیدا کرد و به اسلام گروید، نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

مستند ۳۰ دقیقه‌ای «غریبه در دروازه» (Stranger at the Gate) به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جاشوا سفتل، داستان ریچارد مک‌کینی تفنگدار آمریکایی را روایت می‌کند که می‌خواست مسجدی را منفجر کند.

مک‌کینی به‌جای یافتن دشمنان در مسجد، با چند تن از اعضای مرکز اسلامی Muncie روبرو شد که از او استقبال کردند. مک‌کینی که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برد، با بی‌بی و صابر بهرامی، بنیان‌گذاران مرکز اسلامی مونسی و جومو ویلیامز، مرد سیاه‌پوستی که به اسلام گرویده است، ملاقات می‌کند.

بی‌بی بهرامی به استار پرس گفت: زمانی که جاش سفتل، کارگردان فیلم «غریبه در دروازه» با من به عنوان رئیس مرکز اسلامی مونسی برای ایده ساخت این فیلم کوتاه تماس گرفت، از فرصت استفاده کردم تا نشان دهم که جامعه مسلمان ما در مونسی چگونه توانسته است با آغوش باز از مک‌کینی استقبال کند.

بی‌بی بهرامی از نامزدی این فیلم به خاطر ایجاد فرصتی برای ادامه صلح و تفاهم ابراز خوشحالی کرد. وی که بنیانگذار و رئیس شرکت AWAKEN است گفت: من و شوهرم بسیار خوشبختیم که می‌توانیم در بهبود تفاهم و کاهش نفرت در جوامع در ایالات متحده کمک و تفاوت ایجاد کنیم.

پس از ۱۱ سپتامبر، با افزایش اسلام هراسی و افزایش جنایات ناشی از نفرت نسبت به مسلمانان، جامعه مسلمانان ما نگرانی و استرس قابل توجهی در مورد امنیت و معیشت فرزندان خود داشت. او افزود که این فیلم وجهه مثبت مسلمانان را به نمایش می‌گذارد و از پیام تفاهم حمایت می‌کند.

او گفت: از اینکه همسرم صابر، پسرم زکی و من بخشی از این پیام شگفت‌انگیز هستیم که نشان می‌دهد چگونه عشق و درک همیشه می‌تواند بر نفرت غلبه کند، احساس خوشحالی می‌کنم.

«غریبه در دروازه» آخرین مورد از مجموعه ویدئوهای کوتاه‌تری است که سفتل با نام «زندگی مخفی مسلمانان» تولید کرده و در Vox.com و سایر سایت‌ها پخش شده است. این مجموعه شامل ۱۴ مستند کوتاه و فیلم موضوعی درباره زندگی مسلمانان آمریکایی است.

در این سریال چهره‌های مسلمان بسیاری از جمله ابتهاج محمد برنده مدال شمشیربازی المپیک حضور دارند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار