تاریخ انتشار :

ایرما شاکا شویلی تازه مسلمان گرجستانی

مسلمان شدن بانوی گرجی در ترکیه

بانوی گرجستانی پس از بهبودی از جراحتی که پس از سقوط از طبقه ششم متحمل شده بود، در ترکیه به اسلام گروید.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از خبرگزاری ترکیه، ایرما شاکا شویلی، بانوی گرجستانی، پس از بهبودی از جراحتی که پس از سقوط از طبقه ششم متحمل شده بود، در استان قیصری، مرکز ترکیه، مسلمان شد.

به همین مناسبت مراسم مشرف شدن شاکا شویلی، روز پنجشنبه در دارالافتای استان قیصری با حضور درسون ساری، معاون مفتی این استان برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد. درسون ساری، معاون مفتی قیصری طی سخنانی در این مراسم گفت: ما مسلمانان معتقدیم که همه پیامبران از جانب خداوند مبعوث بوده و بر حق هستند. از سویی حضرت محمد(ص) خاتم پیامبران است و قرآن نیز کتاب الهی و آخرین وحی نازل شده از جانب خداوند است. ما بدون هیچ شک و شبهه‌ای به هر آنچه که در این کتاب آمده از جمله، ملائک، قضا و قدر و معاد پس از مرگ ایمان داریم.

وی در ادامه از ایرما خواست تا شهادتین را بر زبان آورده و مسلمان شدن خود را اعلام کند. این بانوی گرجستانی پس از تشرف خود به اسلام تصریح کرد: «بعد از اینکه از طبقه ششم به پایین افتادم، پزشکان بیمارستان گفتند زندگی برای من غیرممکن است. به خدا قول دادم که وقتی از بیمارستان خارج شدم مسلمان شوم و خدا را شکر که مسلمان شدم.»

این مراسم با اهدای هدایایی از سوی معاون مفتی استان قیصری به ایرما که شامل یک جلد از قران کریم و کتاب‌هایی از سیره نبوی و قصص قرآن بود، به پایان رسید.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار