تاریخ انتشار :

فرانسه

شکایت اتحادیه مسلمانان فرانسه از نویسنده ضد اسلامی

اتحادیه مساجد فرانسه اعلام کرد از میشل هولبک، نویسنده ضد اسلامی این کشور به خاطر اظهارات اخیر وی علیه مسلمانان به دادگاه شکایت می‌کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه مساجد فرانسه روز جمعه اعلام کرد که میشل هولبک (ولبک)، رمان‌نویس جنجالی این کشور به دلیل تبعیض، سخنان نفرت‌انگیز و تحریک خشونت در اظهارات خود شکایت می‌کند.

او متهم است که به مصاحبه‌کننده نشریه «Front Populaire» گفته است که مسلمانان در فرانسه باید از «دزدی و تجاوز» به فرانسوی‌های دست بردارند.

هولبک در این مصاحبه تصریح کرد که نظریه «جایگزینی بزرگ» که توسط افراط‌گرایان راست حمایت می‌شود، فقط یک نظریه نیست، بلکه یک «واقعیت» است. این نظریه که بسیاری آن را توهم توطئه توصیف می‌کنند، مدعی است که مسلمانان به شکل نامحسوس در حال تسلط بر فرانسویان (و به طور کلی اروپائیان) اصیل هستند و به‌زودی هویت فرانسه(و به طور کلی اروپا) را تغییر می‌دهند.

پس از انتشار متن گفت‌وگو در ماه نوامبر، شمس‌الدین حافظ، رئیس مسجد بزرگ پاریس، در ۲۸ دسامبر علیه هولبک شکایت کرد. به گفته حافظ بخش‌هایی از این گفت‌وگو نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان و تحریک به خشونت علیه آنها است.

هولبک گفته است که بخش‌های بحث برانگیز مصاحبه به صورت آنلاین و در کتاب وی که در آینده منتشر می‌شود ویرایش  و حذف خواهد شد.

 

محمد موسوی، رئیس اتحادیه مساجد فرانسه در بیانیه‌ای گفت: اظهارات او برای حذف این مطالب در آینده به انتشار این سخنان پایان نمی‌دهد و مسلمانان را از عواقب آن محافظت نمی‌کند.

نجوا الحایط، وکیل دادگستری، به خبرگزاری فرانسه گفت که نام استفان سیمون، یکی از اعضای نشریه افراطی «Front Populaire» و میشل اونفری مصاحبه‌ کننده نیز در این شکایت آورده شده‌ است.

 

هولبک، که کتاب‌هایش در این کشور پرفروش است، رمان معروف «تسلیم» را در سال ۲۰۱۵ در مورد پیروزی یک مسلمان در انتخابات ریاست‌جمهوری نوشت که به تبلیغات راست‌گرایان نسبت به سلطه اسلام در این کشور دامن می‌زند.

 

این نویسنده فرانسوی در «تسلیم» شخصیت فرضی محمد بن عابس که یک مسلمان عرب‌تبار از حزب «اخوان‌المسلمین» است را روایت می‌کند که چگونه در ائتلاف با احزاب راست میانه‌رو و سوسیالیست فرانسه علیه راستگرایان تندرو از «جبهه ملی» در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می‌شود و به کاخ الیزه راه پیدا می‌کند. پس از رئیس جمهور شدن محمد بن عابس، اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها آغاز می‌شود و استادان غیر مسلمان مجبور به پذیرش بازنشستگی اجباری و رعایت حجاب در دانشگاه‌ها نیز به قانون تبدیل می‌شود.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار