تاریخ انتشار :

جوان مسلمان و متمول ایتالیایی

هدیه مسیح؛ شهیدی که بیشتر از درآمد نفتی سالیانه کشور درآمد داشت

مالکیت باشگاه یوونتوس و روزنامه های لاستامپا و کوریره دلاسرا، تنها گوشه ای از اموال این خاندان است. آنها سالانه دست کم، ۶۰ میلیارد دلار ( بیش از درآمد نفتی سالانه کشورمان) درآمد دارند و همین ثروت و قدرت رسانه ای، آنها را به خاندان سلطه در ایتالیا بدل کرده که حتی رئیس جمهور نیز از آنها حرف شنوی دارد! شهید مهدی، تنها پسر این خاندان و بالطبع، وارث اصلی ثروت و قدرت سناتور آنیلی، محسوب می شده است

 

download

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به تازگی در طرحی جدید برخی آثار منتخب و پرمخاطب خود را به مخاطبان معرفی می کند. بر اساس این گزارش کتاب «هدیه مسیح» که در مورد زندگانی شهید ادواردو آنیلی، جوان مسلمان و متمول ایتالیایی نگاشته شده از پرفروش ترین آثار منتشره این موسسه در رده سنی نوجوانان و در یکسال گذشته است.

این کتاب پرفروش و پرمخاطب نوشته مصطفی غفاری ساروی است که با قیمت ۱۵۰۰ تومان برای پنجمین بار وارد بازار نشر شده است.

ناشر در معرفی کتاب آورده است: «در دنیای امروز، انسان ها چنان آموزش داده می شوند که اگر به مال و مکنت و مقام و قدرتی دست یافتند، آن را در راستای اهداف خاصی که تبلیغ می شود، به کار اندازند: خور و خواب و خشم و شهوت. در دنیای امروز ، عملا نحوه حاکمیت در جنگل برای حکومت بر انسان ها، تئوریزه می شود! آن قدر باید حریص، خودبین و خودخواه شد که اگر فرصتی برای ابراز قدرت و سلطه ایجاد شد، با حرص، خودبینی و خودخواهی عجین شود. حال اگر کسی علیرغم داشتن تمامی ابزار قدرت و سلطه ، با افرادی از پست ترین رده های اجتماعی(!) حشر و نشر داشته باشد و به حرف دلشان گوش دهد؛ اگر تمام غمش این باشد که چرا ملاک ارزش گذاری انسان ها، حساب بانکی شان است؛ اگر تمام خوشبختی هایی که هر روز با رسانه ها به مردم القا می شوند، حالش را به هم زد؛ اگر تمام دردش این بود که چرا مردم از هم دورند و از هم فراری اند؟ و اگر … ؟ چه نامی و چه عنوانی برازنده و شایسته اوست؟! شهید مهدی ( ادواردو ) آنیلی، فرزند سناتور سرشناس ایتالیایی جیووانی آنیلی بوده است. خاندان آنیلی، هم اکنون، مالک مجموعه عظیم فیات هستند که کارخانه اتومبیل سازی فیات نیز بخشی از آن مجموعه به حساب می آید.

مالکیت باشگاه یوونتوس و روزنامه های لاستامپا و کوریره دلاسرا، تنها گوشه ای از اموال این خاندان است. آنها سالانه دست کم، ۶۰ میلیارد دلار ( بیش از درآمد نفتی سالانه کشورمان) درآمد دارند و همین ثروت و قدرت رسانه ای، آنها را به خاندان سلطه در ایتالیا بدل کرده که حتی رئیس جمهور نیز از آنها حرف شنوی دارد! شهید مهدی، تنها پسر این خاندان و بالطبع، وارث اصلی ثروت و قدرت سناتور آنیلی، محسوب می شده است. خداوند مقدر کرده بود که در این خاندان، کسی متولد شود که به واسطه تشرف به اسلام شیعی و تبلیغ آن در بین خانواده و نزدیکان، مصائبی مسیحیایی را متحمل گردد؛ کسی که با تشرف به اسلام به تمام ارزش ها و خوشبختی هایی که از سوی رسانه های پدرش به مردم القا می شد، پشت پا زد و به همین دلیل طرد شد؛ کسی که به محض تشرف به اسلام ، مغضوب یهودیان و مسیحیان صهیونیست قرار گرفت؛ کسی که به جرم عشق به حضرت روح الله (ره) و انقلاب اسلامی ایران، ناجوانمردانه و به دست صهیونیست ها، به شهادت رسید.»

مرحوم فخرالدین حجازی او را «هدیه مسیح» به محمد (صلی الله علیه واله) نامیده بود! این کتاب دفتر دیگری است از مجموعه «دانستنی های انقلاب برای جوانان» که به همت گروه هنر و ادبیات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است. این کتاب در برگیرنده نگارشی شیوا و جذاب از تشرف ادواردو آنیلی به اسلام تا شهادت او و بررسی بازتاب و حواشی رویدادهای منجر به شهادتش می باشد.

 منبع: انجمن اسلامی شهید ادواردو انیلی

اشتراک گذاری :


  1. فاطمه اسدی گفت:

    سلام.
    زندگی این فرد بزرگ برای تمام انسان ها ، از کوچک تا بزرگ بسیار شگفت انگیز است.
    این شخص الگوی خوبی برای نوجوانان سردرگم است که من نیز یکی از ان نوجوانان سردرگم در دین هستم.
    با خواندن سرگذشت این شخض بزرگ بیشترو بیشتر به اسلام عشق میورزم و این دین اسمانی را با اطمینان کامل پذیرفتم.
    ممنون از مطالب جامع و مرجع .من هم دارم سعی میکنیم مهدی آنیلی و راهی را که انتخاب کردرا به هم کلاسی هایم با کنفرانس در مدرسه و ساختن وبلاگ معرفی کنم.

آخرین اخبار