تاریخ انتشار :

هند

همایش «اهل بیت علیهم السلام» در شهر لکنهو

علمای شیعه هندی در چهارمین همایش «اهل بیت(ع)» امروز، ۵ آذر در دانشکده شیعه نخس در لکنهو گردهم می‌آیند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از Hindustan Times، علمای شیعه در این کنفرانس در روزی که مصادف با چهاردهمین سالگرد حمله تروریستی ۲۶ نوامبر ۲۰۰۸ (برابر با امروز، ۵ آذر) در بمبئی است،  پیامی علیه تروریسم صادر و همچنین نظرات خود را در مورد وضعیت اقلیت‌ها و شیعیان در پاکستان بیان خواهند کرد.

حملات ۲۰۰۸ در بمبئی یک رشته حملات همزمان مسلحانه در ۲۶ نوامبر بود که موجب کشته شدن بیش از ۱۷۵ نفر در نقاط مختلف این شهر  شد.

مولانا یعسوب عباس، دبیر کل شورای حقوق شخصی شیعیان هند، در گفت‌‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه به نمایندگی از صندوق شیعیان حسینی سراسر هند این کنفرانس را برگزار می‌کند، گفت: پاکستان به کانون تروریسم تبدیل شده است. سازمان‌های تروریستی به طور مداوم جامعه شیعه را هدف قرار می‌دهند.

وی افزود: حضرت محمد(ص) و اهل بیتش(ع) پیام صلح و انسانیت را به جهانیان داده‌اند و علما از طریق این کنفرانس پیام انسانیت و صلح را برای تمام بشر منتشر خواهند کرد.

مهدی حسن، دبیر بنیاد حسینی(از سازمان‌های شیعه هند) نیز گفت: این همایش ساعت ۱۰:۳۰ صبح (به وقت محلی) در دانشکده شیعه نخس شهر لکنهو برگزار و در آن چند تن از علما دیدگاه‌های خود را درباره اسلام و برادری ارائه می‌کنند. آنها همچنین درباره تأثیر تروریسم بر جامعه بحث خواهند کرد.

شورای حقوق شخصی شیعیان هند (AISPLB) سازمانی است که در ژانویه ۲۰۰۵ و برای دفاع از حقوق شیعیان این کشور تشکیل شد.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار