تاریخ انتشار :

اسماء الحسنی

التواب از اسماء شریفه خداوند متعال

التواب از اسم های خداوند توبه پذیر است که همیشه و در انتظار بازگشت بندگان خطاکار خود است تا هدایت شوند وترک گناه کنند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  معصومه طاهری –التواب – قبول کننده توبه – حواس: یکی از اسماء حق تعالی التواب است که به بندگان خطاکار امید بازگشت به درگاه او را می دهد که خداوند توبه پذیر است؛ آری التواب کسی است که هر کس را که مرتکب گناهی شده و نسبت به آن پشیمان و نادم است و به درگاه خدا توبه از گناه خویش می کند او توبه اش را قبول انتخاب می کند و او را به سوی خویش هدایت می کند .

 

همانا خداوند توبه پذیر والتواب به انسان اجازه داده است تا به جای ناامیدی با توبه به سوی او بازگردد. خداست که انسان را اختیار داده و او را هدایت می کند و دلش را به توبه گرایش می دهد. آنگاه که آن انسان توبه کرد، خداوند توبه او را می پذیرد و گناهانش را می زداید و او را آمرزد.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز در روایتی از کلام خدا فرمودند:«تا زمانی که مرا بخوانی و به من – فرزند آدم – امید داشته باشی، آنچه را انجام دادی بدون نگرانی می بخشم.


و یا در جایی دیگر آمده است که اگر گناهانت به تعداد ابرهای بهشت برسد – فرزند آدم – و از من استغفار کنی، بدون توجه به آن گذشته و گناهی که داشتی، تو را می بخشم و اگر با گناهانی که زمین را پر می کند نزد من بیایی و با من فرزند آدم ملاقات کنی بدون اینکه در عبادت من شریکی داشته باشی، به اندازه گناهان تو با آمرزش می آیم.
التواب از اسم های خداوند توبه پذیر است که همیشه و در انتظار بازگشت بندگان خطاکار خود است تا هدایت شوند وترک گناه کنند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار