تاریخ انتشار :

آستان عباسی

نقد روش‌های انسان‌شناسی غربی در کتاب «دین و انسان»

کتاب «دین و انسان» با هدف تحلیل و نقد انسان‌شناسی غربی به همت بخش امور فکری و فرهنگی آستان عباسی در عراق چاپ و منتشر شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از الکفیل، این کتاب از سوی گروهی از مؤلفان تألیف شده و مرکز اسلامی مطالعات استراتژیک بخش امور فکری و فرهنگی آستان عباسی بر چاپ آن نظارت داشته است.

در این کتاب مجموعه مقالاتی با موضوع انسان با دو رویکرد اسلامی و غربی با هدف ارائه تحلیلی انتقادی از دیدگاه‌های غربی درباره انسان آمده است.

بخش اول کتاب با تأکید بر ضرورت و امکان انسان‌شناسی اسلامی و جایگاه انسان در هستی‌شناسی اسلامی، تحلیلی از انسان کامل در نظام اسلامی و انسان‌شناسی از دیدگاه ملاصدرا، علامه طباطبایی و دیگر اندیشمندان مشابه را ارائه داده است.

در بخش دوم نیز با بررسی مبانی و روش‌های انسان‌شناسی غربی، رویکرد غرب به انسان و گزارش برخی اندیشمندان و مکاتب غربی درباره انسان نقد شده و آمده است: تحلیل انتقادی از انسان‌شناسی غربی مبتنی بر نظریه تکامل(از تئوری‌های بحث‌برانگیز و تأثیرگذار بر انسان‌شناسی)، غریزه، شیوه زندگی و حقوق بشر است.

این کتاب همچنین گامی مقدماتی برای اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و دانشگاهیان مایل به تفکر درباره درک ابعاد انسان کامل براساس نظام اسلامی است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار