تاریخ انتشار :

سوفیا مالک

دختر مسلمان کانادایی: حجاب به من احساس امنیت می‌دهد

سوفیا مالک، یک دختر مسلمان کانادایی در مورد احساس خود نسبت به حجاب گفت: «زمانی که من حجاب بر تن می کنم، احساس می کنم شرافت و بدن خودم را می پوشانم و این مرا از آسیب ها حفظ می کند»

 

731103

به گزارش رهیافتگان : سوفیا مالک، یک دختر مسلمان کانادایی در مورد احساس خود نسبت به حجاب گفت: «زمانی که من حجاب بر تن می کنم، احساس می کنم شرافت و بدن خودم را می پوشانم و این مرا از آسیب ها حفظ می کند… این احساس را نمی توان با چشم دید، این یک احساس آرامش درونی است.»

وی که در یک خانواده پاکستانی در کانادا متولد شده، از مقطع دبیرستان تصمیم به رعایت حجاب اسلامی گرفته است.

سوفیا افزود: «زمانی که در دبیرستان بودم، از نظر اجتماعی پریشان بودم… نمی دانستم جز توجه و محبوب بودن نزد مردم، چه چیز دیگری می خواهم.»

اما سوفیا که اکنون ۲۲ ساله است، زمانی که با روسری جلوی آینده می ایستد تنها «زیبایی» می بیند و این به او احساس «امنیت» می دهد.

به اعتقاد کارشناسان مذهبی، تصمیم سوفیا برای به چالش کشیدن فرهنگ غربی و بر تن کردن حجاب اسلامی امری غیرمنتظره نیست.

سیلورز، یک آموزگار اداره مطالعات مذهبی در دانشگاه تورنتو گفت: «سوفیا دریافته است که حجاب اسلامی به دیگران و خود او این پیام را منتقل می کند که او متعلق به گروهی از مردم است که ارزش های خودشان را دارند و او آن ارزش ها را تحسین می کند.»

مالک زمانی که به کالج راه یافت، احساس راحتی بیشتری با پوشش اسلامی خود کرد. وی می افزاید: «من شورع به نماز خواندن کردم. با دوستی آشنا شدم که توصیه هایی به من می کرد. دوستم به من گفت، نزدیک شدن به دین به من حس رضایت از خود خواهد داد.»

«بنابراین من شروع به نماز خواندن، تلاوت قرآن و نزدیک تر شدن به دین کردم. از آن زمان دیکر همیشه حجابم را رعایت می کنم.»

«اکنون ما بسیار خوشحال و آرام هستم.»

منبع: مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار