تاریخ انتشار :

شارلیز

رهیافته سنگاپوری:بعد از مسلمان شدن، احساس آرامش و مهربانی بیشتری داشتم(قسمت اول)

بیش از ۳ سال طول کشید تا تصمیم بگیرم چون می خواستم واقعاً مطمئن باشم که اسلام دین مناسبی برای من است. یادم می آید آخرین ثانیه قبل از خواندن شهادتینم با خود میگفتم که «چرا زودتر این را انتخاب نکردم»

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) گروه ترجمه انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی سایت رهیافتگان-  مترجم از زبان انگلیسی :مونا نیکزادفر

متن اصلی را اینجا ببینید

(قسمت اول)

قسمت دوم

قسمت سوم

 

بعد از مسلمان شدن، احساس آرامش و مهربانی بیشتری داشتم. من قبلاً فردی بسیار تندخو و کم حوصله بودم، اما از آن زمان به بعد احساس کردم که به عنوان یک مسلمان باید آرام و مهربان باشیم.

 

 اول از همه لطفاً از خودتان بگویید. (نام، کشور، شغل، رشته تحصیلی، مدرک تحصیلی، سابقه شما، سن، جایی که در آن بزرگ شده اید، و هر چیز جالب در مورد سابقه تان )

سلام علیکم. من شارلیز هستم. من ۲۶ سال سن دارم.  تازه مسلمان از سنگاپور هستم. من در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۹ مسلمان شدم. الحمدلله. من در حال حاضر امتیاز درجه یک در رشته بازرگانی و بازاریابی را دارم. من هنوز با خانواده ام زندگی می کنم و همه ما در یک خانواده تائوئیسم به دنیا آمدیم. اما مادرم همیشه به من می گفت هر دینی را که فکر می کنم به دلم نزدیکتر است را انتخاب کنم. اما می دانم که او ته دلش می خواست تائوئیسم را انتخاب کنم. مادرم به من اجازه داد که به دینم برچسب  “آزاد اندیشی” بزنم زیرا احساس می کرد که وقتی خیلی بزرگتر شدم باید آنچه را که می خواهم انتخاب کنم.

 

چند برادر و خواهر دارید؟ و شما چندمی هستید؟ماشا الله 

من ۳ خواهر و برادر بزرگ دارم که همگی از من بزرگتر هستند. به ترتیب ۱ برادر بزرگتر و ۲ خواهر بزرگتر دارم. یکی از خواهران من فقط یک سال از من بزرگتر است بنابراین رابطه من با او بسیار نزدیک است. با اینکه شاید کوچکترینم باشم اما گاهی احساس میکردم خواهر بزرگترم. به طور کلی، من دوست دارم  از آنها خیلی مراقبت کنم.

 

 لطفا از دین قبلی خود قبل از مسلمان شدن برایمان بگویید!

من فکر میکنم  که باید بگویم  آزاداندیش هستم. قبلاً قبل از اسلام همیشه از اطرافیانم سؤال می کردم که چطور فهمیدند خدایی هست؟ (استغفرالله، من آن موقع حتی متوجه نشدم که چقدر بی ادبانه به نظر می رسیدم).

 

چگونه با اسلام آشنا شدید؟ چه چیزی شما را جذب اسلام کرد؟

در سنگاپور، آشنایی با اسلام آسان است. الحمدلله. اکثر مسلمانان در سنگاپور به طور سنتی و قومیتی مالایی هستند و در مدرسه با همکلاسی هایی که مالایی بودند، قاطی شدم، پس دانستن درباره اسلام کار سختی نبود. حتی در مدرسه هم جشن عید داریم.

 

چه زمانی و چگونه مسلمان شدید؟ (لطفا در مورد آخرین ثانیه خود قبل از مسلمان شدن نیز صحبت کنید)

من در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۹ مسلمان شدم. این بدان معناست که من واقعاً هنوز مسلمانی جدید هستم. من به مرکز اسلامی دارالارقم رفتم در سنگاپور رفتم. (برای خوانندگان سنگاپوری که علاقه مند هستند می توانند در http://www.darul-arqam.org.sg/ اطلاعات بیشتری کسب کنند). قبل از اینکه بخواهم مسلمان شوم، وقت گذاشتم و تصمیم گرفتم. برخلاف دیگرانی که من می‌شناختم، آنها بلافاصله پس از پایان دوره مورد نیاز قبل از اسلام آوردن ، مسلمان می شدند. من بیش از ۳ سال طول کشید تا تصمیم بگیرم چون می خواستم واقعاً مطمئن باشم که اسلام دین مناسبی برای من است. یادم می آید آخرین ثانیه قبل از خواندن شهادتینم با خود میگفتم که «چرا زودتر این را انتخاب نکردم». من فقط خیلی راحت شدم من کاملاً فهمیدم که منظور آنها از وقتی که می گویند شما احساس “تولد دوباره” خواهید کرد چیست.

 

 آشنایی شما با اسلام از چه زمانی آغاز شد؟ (به عقیده خودتان ؟)

به طور کلی، من یک فرد بسیار کنجکاو هستم، بنابراین، فکر می کنم سفر من به اسلام از اوایل نوجوانی شروع شد. یادم می آید که دوست مسلمانم را دیدم که روزه می گرفت و شروع به پرسیدن سؤالاتی کردم که چرا باید این کار را بکنند.

 

  آیا تا به حال در گفتن شهادتین تردید داشتید؟

نه هرگز. در واقع، قبل از خواندن شهادتین، من به بسیاری از ویدیوهای یوتیوب در زمینه مسلمان شدن نگاه می کردم و همیشه متعجب و متاثر می شدم وقتی آنها می گویند که در هنگام خواندن شهادتین چقدر احساس ماورایی دارند. هرگز فکر نمی‌کردم این اتفاق برای من بیفتد، اما در واقع برای من هم یک لحظه ماورایی است.

وقتی برای آخرت خود (دنیای دیگر) کار می کنید چه احساسی دارید؟ احساس خوبی داشتم. برای من این دنیا موقتی است و همه باید روی آخرت خود تمرکز کنیم. از همه مهمتر، من هرگز نماز، زکات، انجام کارهای خیر و غیره را فراموش نمی کنم تا به خدا نزدیک شوم

 

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار