تاریخ انتشار :

اسلام ستیزی

گسترش جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان به واسطه پروژه بحث برانگیز«نقشه اسلام»در اتریش

بر اساس داده های منتشر شده در ژوئن ۲۰۲۲ در اتریش بیش از یک هزار حادثه اسلام هراسی در سال گذشته گزارش شده که افزایش تکان دهنده ای نسبت به سال قبل داشته است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )اتریش به خاطر معماری خیره کننده و میراث هنری خود مشهور است اما متاسفانه در سال های اخیر به عدم تحمل فزاینده نسبت به اقلیت مسلمان خود نیز شهره شده است.

بر اساس داده های منتشر شده در ژوئن ۲۰۲۲، بیش از یک هزار حادثه اسلام هراسی در سال گذشته گزارش شده که افزایش تکان دهنده ای نسبت به سال قبل داشته است.

بر اساس تحقیقات انجام شده در مورد جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در اتریش ،در اکثریت قاطع حملات مردان به طرز بی رحمانه ای زنان را هدف قرار می‌دهند

بر اساس این گزارش ها  ۶۹ درصد از قربانیان زن هستند که بسیاری از آنها حجاب دارند. با این حال، این تنها جنایات سطح خیابان نیست که مسلمانان را هدف قرار می دهد.

گفته می شود که افزایش شدید اسلام هراسی در سال ۲۰۲۱ به واسطه پروژه بحث برانگیز  «نقشه اسلام» به انجام رسید.

منتقدان معتقدند که این طرح به گسترش جنایات ناشی از نفرت کمک می کند.

در نوامبر ۲۰۲۰، مقامات اتریشی عملیاتی  را آغاز کردند که در آن به منازل و دفاتر موسسات خیریه و فعالان مسلمان به عنوان بخشی از به اصطلاح جنگ علیه «اسلام سیاسی»یورش بردند.

اما به گفته منقتدان تنها دستاورد این طرح رفتار غیرانسانی نسبت به مسلمانان و دامن زدن به ترس فزاینده عمومی نسبت به اسلام بوده است و افزایش ترس تقریبا به طور قطع منجر به نفرت بیشتر می شود.

اقدامات اخیر وین برای محدود کردن آنچه دولتمردان آن را به اصطلاح اسلام سیاسی می دانند تقریبا ۸۰۰ هزار مسلمان را در معرض خطر قرار داده است.

به گفته کارشناسان ،نقشه مربوط به اطلاعات بحث برانگیزی مانند نام و مکان مساجد با استفاده از طرح «نقشه اسلام» باعث خشونت جدید علیه اقلیت مسلمان در این کشور می شود.

پس از اینکه دولت اتریش «نقشه اسلام» بحث برانگیز خود را منتشر حملات علیه مسلمانان به سرعت افزایش یافته است و موج جدیدی از نفرت نسبت به این گروه اقلیت در این کشور عضو اتحادیه اروپا به وجود آمده است.

حملات نژادپرستانه و برچسب زدن به مسلمانان به طور چشمگیری افزایش یافته است و دلیل اصلی آن انتشار «نقشه اسلام» از سوی دولت اتریش است.

منبع:شبستان

  

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار