تاریخ انتشار :

موسس جنبش اسلامی

تاسیس جنبش اسلامی مصری جهت حمایت از تازه مسلمانان در برابر خشونت

گروهی از اعضای جریان اسلامی مصری جنبش جدیدی با عنوان « مدافعون» برای حمایت از تازه مسلمانانی که به اسلام گرویده اند تشکیل داده اند.

db49c963e6a08caf03fc832745032c62_M

 

 

  به گزارش رهیافتگان:  افرادی که از سوی این جنبش حمایت می شوند اغلب مسیحیانی هستند که به دلیل اسلام آوردن در معرض خشونت افراط گرایان کلیساها قرار دارند. اعضای جنبش اسلامی همچنین در نظر دارند به دولت فشار آورند تا قانونی برای حمایت این تازه مسلمانان تدوین نماید.
«مفتاح محمد فاضل» موسس جنبش اسلامی گفت: این جنبش در نظر دارد از مسیحیان تازه مسلمان شده ای که امکان دارد در برابر خشونت های کلیسا قرار گیرند حمایت های مادی و معنوی نماید.
وی با اشاره به یکی از حوادث اخیر مربوط به ربودن دختر مسیحی تازه مسلمان توسط کلیسا گفت: در زمانی که تمام سازمان های حقوقی و تمام فتاوی بر کنار گذاشتن فرقه گرایی تاکید می کنند، هیچ تلاشی در جهت رفع فرقه گرایی از سوی سازمان های دینی و حقوقی مصری انجام نمی شود.
لازم به ذکر است که در قانون مصر برای اسلام آوردن و انتخاب دین توسط افراد، سن ۱۸ ملاک عمل قرار گرفته است و اسلام آوردن باید در یک مرکز دینی همچون الازهر صورت گیرد، که البته چنین بندهایی مورد انتقاد شدید جنبش اسلامی قرار گرفت، زیرا حمایت از تازه مسلمانان زیر ۱۸ سال را از دایره شمول حمایت های قانونی خارج می سازد.
« خالد المصری» دبیر کل مرکز ملی دفاع از آزادی های دینی تاکید کرد: عدم وجود راه حل های ریشه ای برای حمایت از تازه مسلمانان باعث ایجاد فرقه گرایی دینی می شود و زمینه ستم و آزار و اذیت این افراد از سوی کلیسا را بیشتر می کند

منبع: شفقنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار