تاریخ انتشار :

دانشگاه آکسفوردانگلیس

زنان محجبه در کشورهای هلند، آلمان و اسپانیا در هنگام درخواست شغل در معرض نژادپرستی و تبعیض قرار دارند

نتایج تحقیقات میدانی در سه کشور اسپانیا، هلند و آلمان نشان داده که ۶۵ درصد زنان مسلمان این سه کشور به دلیل حجاب درخواست کار و استخدام آنها در مشاغل مختلف رد می‌شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از الجزیره، همزمان با انتشار تحقیقات میدانی در اروپا که نشان می‌دهد تا چه حد زنان محجبه در کشورهای هلند، آلمان و اسپانیا در هنگام درخواست شغل در معرض نژادپرستی و تبعیض قرار دارند، جنجال در شبکه‌های اجتماعی بر سر این موضوع بالا گرفت.

گزارش تحقیق در خصوص این موضوع در نهم ژوئیه(۱۸ تیر ماه) در یک وب‌سایت وابسته به دانشگاه آکسفورد انگلیس منتشر شد و پس از اینکه یک محقق دانشگاهی که شریک در تهیه گزارش بوده آن را  در حساب شخصی خود منتشر کرد، سروصدا به پا کرد.

مارینا فرناندز و والنتینا دی استاسیو از دانشگاه اوترخت در هلند و سوزان ویت از مرکز تحقیقات مهاجرت و ادغام آلمان در این تحقیق مشارکت داشتند.

تحقیقات منتشر شده نشان می‌دهد که ۶۵ درصد از زنان مسلمان که هنگام درخواست کار در هلند تصاویر حجاب خود را به رزومه خود ضمیمه می‌کنند، مستقیماً بدون تماس برای مصاحبه شخصی رد می‌شوند و تقریباً همین نسبت درباره زنان مسلمان در اسپانیا و آلمان صدق می‌کند.

در این گزارش آمده است: تصویر حجاب زنان مسلمان تنها علتی نیست که زنان مسلمان در آن کشورها به خاطر آن طرد می‌شوند، زیرا بسیاری از آنها بدون پیوست کردن عکس شخصی درخواست کار خود را ارسال می‌کنند.

 

بر اساس این گزارش اگر متقاضی شغل بر اساس رزومه خود در کارهای مربوط به مسلمانان مشارکت داشته مانند فعالیت‌های داوطلبانه در یک مرکز دینی یا یک انجمن خیریه اسلامی همین موضوع برای رد او کافی است.

جهاد الحق، یک فعال مسلمان در واکنش به نتایج این تحقیق با حمله به فرهنگ اروپایی گفت: اروپایی‌ها فکر می‌کنند نژادپرستی آنها اشکالی ندارد، زیرا همیشه توجیهاتی برای نژادپرستی دارند.

وولا ویا، یک محقق زن درباره حجاب در اروپا می‌گوید: اینکه هر روز حجاب خود را حفظ کنی جسارت می‌خواهد. من فکر می‌کنم هرگز به جایی نخواهیم رسید که کمی نگران تبعیض حجاب نباشیم.

در ژوئیه گذشته، دادگستری اروپا اعلام کرد که شرکت‌ها می‌توانند در شرایط خاصی مانع از حجاب داشتن کارمندان زن مسلمان شوند. این حکم عالی‌ترین دادگاه در اروپا در پاسخ به دادخواست دو زن آلمانی بود که به دلیل داشتن حجاب از کار تعلیق شدند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار