تاریخ انتشار :

پاکستان

ارائه خدمات پس انداز ملی درپاکستان با منابع تأمین مالی اسلامی

سازمان دولتی پس‌انداز پاکستان(CDNS) با ورود به بازار تأمین مالی اسلامی از این پس خدمات خود را براساس احکام شریعت اسلامی ارائه خواهد کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از Natio، یکی از مقامات ارشد اداره مرکزی پس‌انداز ملی (The Central Directorate of National Savings) موسوم به CDNS روز جمعه، ششم خرداد به رسانه‌ها گفت: CDNS روی اوراق و گواهی‌های شرعی اسلامی کار خواهد کرد تا پیشنهادات خود را در حوزه تأمین مالی اسلامی به مشتریان ارائه کند.

وی گفت: این سازمان دولتی تصمیم گرفته است تا خدمات مبتنی بر تأمین مالی اسلامی را آغاز کند و از ماه جاری ارائه تسهیلات مالی اسلامی در این نهاد آغاز خواهد شد.

این مقام پاکستانی گفت: در این راستا بر اساس انطباق شرعی، اوراق جایزه و گواهی پس‌انداز برای سرمایه‌گذاری با رعایت موازین شرعی صادر می‌شود.

CDNS فرصت‌های سرمایه‌گذاری اسلامی را که اکنون به ۲۰ درصد رسیده است، برای مشتریان خود مانند سایر بخش‌های بانکداری خصوصی و دولتی فراهم می‌کند.

CDNS سازمان دولتی پس‌انداز پاکستان است و این مؤسسه به عنوان یک بخش وابسته به وزارت دارایی این کشور فعالیت می‌کند.

تاریخچه این سازمان ملی در پاکستان به دوران حکومت بریتانیا بازمی‌گردد که در سال ۱۸۷۳ و با هدف ایجاد صندوق پس‌انداز در این کشور که در آن زمان تحت استعمار بریتانیا بود، تأسیس شد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار