تاریخ انتشار :

ایالت مهاراشترای هند

عرضه اپلیکیشن اذان ویژه مساجد در هندوستان

اپلیکیشن جدیدی با چند ویژگی از جمله پخش زنده اذان از سوی دانشجویان در ایالت مهاراشترای هند طراحی شده و به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از فری پرس ژورنال، اپلیکیشن «الاصلاح» که قرار است تا پایان ماه می راه‌اندازی شود، به عنوان بستری برای مساجد عمل می‌کند تا اطلاعیه‌ها و پیام‌های خود را به مردم ارائه و به حل هر گونه مشکل یا مسئله‌ای که شهروندان ممکن است داشته باشند، کمک کند. این برنامه پس از راه‌اندازی، توسط مسجد جامع بمبئی استفاده خواهد شد.

شعیب خطیب، رئیس هیئت امنای مسجد جامع بمبئی گفت: این برنامه در مرحله نهایی خود است و تا پایان این ماه آن را راه‌اندازی خواهیم کرد. ما با مسجد خود شروع می‌‌کنیم و تمام مساجد دیگری که مایل به استفاده از  این برنامه هستند می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند.

سیما شیخ، مدیر کالج ماهاراشترا، درباره ویژگی‌های این برنامه گفت: یک ویژگی مهم این است که مسجد می‌تواند از طریق این برنامه اطلاعیه‌هایی را به مردم ارائه دهد که به روشن شدن بسیاری از مسائل یا سؤالاتی که ممکن است،‌ داشته باشند کمک کند.

وی افزود: در نسخه اول فقط مسجد می‌تواند اطلاعیه بفرستد اما از نسخه بعدی حتی مردم می‌توانند سؤالات خود را ارسال کنند. همچنین می‌توانیم سفارشی‌سازی را با توجه به نیازهای مساجد مختلف انجام دهیم، اما ویژگی اصلی یعنی پخش زنده اذان، ثابت خواهد ماند. ویژگی‌های دیگر شامل یافتن مکان مساجد نزدیک و زمان نماز است.

شیخ ادامه داد: این فناوری نه تنها برای همه مساجد بلکه برای سایر ادیان نیز در دسترس خواهد بود. چنین برنامه‌هایی به یک جامعه یا مذهب محدود نمی‌شوند، اگر اعضای انجمن دیگری وجود داشته باشند که مایلند برنامه‌ای با چنین امکانات پخش زنده و اعلان‌ها داشته باشند، برای آنها نیز در دسترس خواهد بود. به هر حال این صرفاً فناوری بوده و برای همه قابل استفاده است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار